måndag 21 november 2016

Göteborg del 1



Adventsveckan  är här och jag har bubblande julkänslor i hela kroppen.
Vi har ju haft jul/vinterstämning i butiken i över en månad så visst är man mitt 
uppe i det hela tiden men nu ska jag börja vinterpynta på riktigt här hemma ;)

Vi har varit iväg på en liten miniresa under veckoslutet. Vi stack iväg redan i torsdags,
efter jobbet. Från början hade vi bokat 2 nätter mitt i Göteborg, fred - sönd. Men i sista 
stund kom vi på att vi skulle åka redan på torsdag kväll så vi bokade en natt i Jönköping.
Rätt skönt att köra 3 timmar och övernatta och sen är man ju väldigt nära "målet" på fredag
morgon :)

Vi har haft supermysiga dagar/ kvällar i Göteborg. Hunnit med mängder av mys.

Jag hade fått en lista på "inte missa" butiker av Susanna (dottern). Vi besökte alla dessa och 
så förstås mängder med andra butiker som vi stötte på efter vägen. 



Balders Hage , jättemysig butik med härlig stämning. Här är ingången från gatan....



......men man kan även gå in från baksidan via en supermysig liten innergård.


Ett på besök hos Artelleriet blev det också....



Granne med Artelleriet låg ett välbesökt mysigt da Matteo café.



Och det här stället var helt magiskt - Floramor & Krukatös. En härlig mix av mor o dotter
med blommor och krukmakeri. 

Ett annat mysigt ställe var Grönbergs interiör:



Ja, jag dras gärna till alla butiker med mix av blommor och inredning :)
Stort GILLA på mattan utanför!  Och nu ångrar jag att jag har slängt vår stora
röda matta som påminde om denna.... 



Så himla mysigt inne i butiken!



Här inne  strosade jag runt länge, det fanns många fina "miljöer" uppbyggda.


 I fredags kväll hade vi bokat Niklas Strömstedts show  "Storhetsvansinne" på 
Trädgårn.... 




 Jag missade att ta bilder så det här är den enda jag har i kameran. Ingen toppenkvalité på 
bilden men showen var helt makalös! Såååå himla bra!!!

Vi hade förbokat middag innan showen, 3 rätters och även det var superbra!
Förrätten bestod av 3 små förrätter: räkcocktail, cheviche med pilgrimsmussla och hummer
samt ceasarsallad. Alltihopa var jättegott och idén med 3 små förrätter toppen!

Varmrätten var oxfilé Provencale med rödvinssås och grönsaker och det fanns även en 
fiskrätt att välja som alternativ.

Desserten var även den 3 små rätter: Aftereight päron, Gino och creme brulé
Supersmarrigt med 3 olika!!!

Jag ska erkänna att jag var lite skeptisk till att förboka och äta innan showen, 
funderade på om vi skulle boka annat ställe att äta på innan men jag ångrar inte en
sekund att vi åt på Trädgårn! Superfin service och jättegott!



Efter showen promenerade vi genom stan och njöt av alla fina belysningar:
Över Kungsgatan hängde dessa vackra kronor.

Vi bodde mitt i centrum, på First Hotell, granne med Centralstation och mittemot Nordstan. 



Tillbaka på hotellet vid midnatt och då slog vi oss ner i baren en liten stund
innan vi trötta och nöjda stupade i säng.  Jag delar upp Gbg-inlägget i flera inlägg så 
det inte blir så mycket bilder på en gång.

I butiken har tjejerna haft full fart i helgen. Vi är så glada att ni är så många som 
besöker oss! 

Jag ska ta itu med kompletteringsbeställningar nu innan jag dyker ner bland mina 
adventslådor och kollar belysningar mm.

Ha det allra bäst!

Kramar från Carina