fredag 25 november 2016


Fredag och adventshelg och i butiken pysslar vi för fullt med att fixa det
extra mysigt!  Hos oss hittar Du allt du behöver för att skapa en mysig 
stämning hemma.





Lyxig "gå bort" present till adventsfikat? Just nu har vi stor sortering på 
fina askar, påsar mm med julens godsaker. 

Som ni kanske vet så älskar jag att pyssla och greja, men det är inte alltid det
hinns med. Som tur är har jag möjlighet att göra det i butiken! Och nu flödar 
kreativiteten med kransar, blomarrangemang mm. 
Att duka vackert ligger mig också varmt om hjärtat och häromdagen fick jag en idé!

Tanken är att bjuda på en ny enkel middagsdukning inför varje adventshelg.

Helgens dukning går i naturtoner.



En stor linnefärgad duk på bordet. Dessa dukar är nyhemkomna och påminner
om en linneduk men dessa är i lättskött polyester. Lite småskrynkliga och skapar 
den där råa "linne"känslan. Finns även i vitt och igår kom de även hem som långa
( 2,5 meter ) löpare. Toppenpris på dem, stora duken kostar 199:- och löpare 99:-

Och jag måste även tala om att igår fick vi hem linnefärgade gardinlängder i samma 
serie. Hängde upp dem i butiken igår kväll men det var för mörkt att fotografera.
Stort GILLA på dem och 2-pack kostar 399:-

Jag dukade med naturfärgade runda underlägg ( som jag inte minns exakt pris på .......
men  t r o r   det är 49:- st ) och Sthåls vita vackra keramik. 
Planterade en fuskhyacint i koppen och dekorerade med lite mossa och små kottar.
En kvist vintergrönt får också ligga som dekoration.



Linnefärgade servetter och istället för vanlig servettring använde jag våra 
"knippen" med små kottar som sitter på en böjbar stjälk. Perfekt att vira runt servetten.



Och nu har vi fyllt på med svagdricka och julhällbröd ;)
( + mycket annat av julens godsaker )


Vi har fått hem stora maffiga handsmidda  ljuskronor ( ca 70 cm i diameter ) i rå metall.
Helt underbart vackra!  Igår klädde jag den här med vintergrön kryptomeria och
det blev sååå stämningsfullt. 
Toppenpris på ljuskronorna, endast 749:- 

Vi har även buntar med kryptomeria hos oss idag om du vill göra något eget 
kreativt eller också är de jättefina att sätta ner i en stor urna/vas. 

Ett fåtal kransar finns kvar idag och fler kommer i helgen :)



Hyacinter i mängder har vi fyllt på med och några dekorerade jag enkelt med 
mossa och tråd. 

Välkomna till oss och kika på helgens adventsdukning!



Black friday weekend även hos oss! Ja, självklart ville vi även i år vara med
på detta ( förra året var första gången för oss ) och nu har vi 

50% rabatt  på ALL kvarvarande marockansk keramik

+ en hel del annat till HALVA PRISET

Gäller torsd 24 nov  - sönd 27 nov 
(eller så långt lagret räcker)

Passa på att fynda fint hantverk! Ej byte eller öppet köp på REA. 

.............................

Önskar er alla en toppenhelg så ses vi snart igen!

Kramar från Carina 

Inga kommentarer: