torsdag 6 juli 2017








Morgonens första kopp kaffe i nya muggen! Och det smakar sååå gott! 

Muggarna kom till butiken igår och jag var förstås tvungen köpa med mig hem:) 

Helt underbart vackra, målade av Mona Svärd. Tunn kant som gör att kaffet smakar 
sådär extra gott;)

Det här får bli mina nya sommarmuggar och vill ni också ha hittar ni dem i butiken;)
Kommer även in i webshopen senare under dagen :)

(Jag har redan kompletteringsbeställt flera till butiken som är på väg)



I Mårbacka-serien finns även servetter och en jättefin tändsticksask :)

Sen har vi fått hem flera olika motiv på servetter av Mona Svärd.

Ja, det är full fart i butiken och som vanligt trillar det in en massa nytt hela tiden!


Och det var längesen jag var här inne och skrev..... en hel månad har rusat förbi sen sist!

Ni ska få lite uppdateringar från månaden som gått en annan dag :)



Igår kväll fick vi spontanbesök av äldsta sonen Jonas och Johanna och deras labbar
Ralf o Harry :) Och det blev en sån där härligt mysig sommarkväll!

Vi fixade till en spontan grillmiddag med något som våra barn döpt till vår "nationalrätt".

"Nationalrätten" är något som vi gör ofta på sommaren och gjort typ lika i många, många 
år. Alltid lika gott och det som alltid finns med i "nationalrätten" är grillad marinerad 
fläskfilé, klyftpotatis, tsatziki, sallad med tomater, rödlök och feta och så ska det vara 
rosépepparsås till det:)  Sen kan det tillkomma lite andra grillade grönsaker tex zuccini,
sparris mm men dessa kan variera.  Har ni också någon "egen" maträtt som förknippas 
med familjen?

Jag älskar dessa härliga spontana middagar och det är så mysigt att göra en vanlig
vardagskväll till det där lilla extra!



Till fikat fick det bli en jordgubb- och rabarberpaj!  Så smidigt med pajer,  går fort att 
trolla ihop och sen sköter de sig själva i ugnen :)

Det var en sån där riktigt skön sommarkväll igår och när de åkte hemåt tog jag en 
prommis med Elvis.


Lugnt och stilla ute och så vackert;)

Nu ska jag sätta fart, mycket på agendan så det är bäst att ta tag i dagen :)
Men först en kopp kaffe till  i solen i nya muggen;)  

Ha en fin dag så ses vi snart igen!


Kram kram Carina