söndag 23 juli 2017


Söndagskväll och jag hann fånga solens strålar en stund ikväll!

Det blev ett glas bubbel i kvällssolen efter stängning av butiken. Sååå skönt att
slå sig ner en stund och bara vara i nuet. T hade förberett till en mysig grillkväll och jag
kom på att jag ville prova att grilla späda morötter i ett foliepaket. Förutom morötter så
hade jag färska kryddor, tärnad feta, flingsalt, nymald svartpeppar och olivolja. Tyckte att 
det behövdes lite syra också men i brist på matlagningsvin så öppnade jag en liten miniflaska
bubbel. Det borde väl funka lika bra med bubbel till morötterna som vitt vin????
Och så räckte det till ett glas till mig med ;)



Mums, så gott det blev! Och bubbel funkade hur bra som helst :)


Serverades på fat från Sthål förstås :)

Och nu sitter vi här mätta och nöjda med kaffet bredvid oss och njuter av ännu en härlig 
sommarkväll!  

En hel vecka har gått sedan sist jag var här inne och det har hänt massor med skoj.

Jag var ju ledig några dagar i förra veckan och vi hann med en tur till Värmland med
svärmor bland annat. Flera mysiga ställen har vi besökt, såna där mysiga 
inspirationstrippar som gör att man bubblar inombords av alla härliga intryck!


Tant grön i Vintrosa är ett ställe som måste besökas med jämna mellanrum.
Och självklart måste man fota sig i deras blomsterram :) Deras fika är näst intill 
oslagbart och räkmackan med chilihutt åker jag gärna i en timme för att få till lunch. 

En av dagarna var vi på hemmaplan. Vi började med frukost hos Markan ( vårt lokala
café/bageri ), sen lunchade vi hos Fiskarn i Borgåsund och kvällen avslutades tillsammans 
med goa vänner på Westerqwarn med räkfrossa.


Vi firade bästa Katarina som fyllde år här om dagen :)

Mycket firande oh kalasande har det varit och härliga sommarkvällar att njuta av!
Stort gilla på det!!!

Igår kväll var vi  till "svärsonen" Thomas och Linnéa, Thomas fyllde 25 och vi 
blev bjudna  på både middag och gofika. 


Jag glömde alldeles bort kameran men en snabb bild på godaste cheesecaken hann 
jag med innan den var ett minne blott :)

I butiken är  det full fart varje dag och jag står med ett leende hela tiden och gläds över 
alla våra fina besökare! Och såååå himla kul att ni är så många som åker en extra sväng på
semestern för att hälsa på! Jag blir alldeles varm i hjärtat av alla era fina ord och sååå glad när
ni berättar att ni följer mig här på bloggen. Alltid kul med respons :)

Och förstås är jag alltid lika glad över er som troget besöker oss om och om igen! Det är tack
vare er alla som vi ha en levande butik och  fortsätta utvecklas. 

Tacksamhet och glädje är precis det jag känner.


Jag har hundratals med bilder jag vill visa er men det får bli en annan gång.
Nu är ljusen tända här i uterummet och det har börjat skymma ute.

Jag ska strax hoppa in i duschen och sen krypa ner i renbäddad säng. Bästa bästa;)
Imorgon är jag "ledig" men klockan ska ställas på ringning tidigt så jag hinner ta 
tillvara på dagen så mycket som möjligt ;)  Haha, T har ju semester nu men han 
skämtade och sa att hans "riktiga" semester började nu när jag jobbade några dagar :)

Fattar inte alls vad han menar??

Sommarkramar från mig ;)

Inga kommentarer: