söndag 16 juli 2017

Ro i själen och vårt uterum


Ett stilla lugn har lagt sig över mig idag, regnet smattrar lite lagom rofyllt på taket,
Elvis sover vid mina fötter och jag känner att stressen har lagt sig. Härlig känsla när man
bara kan stanna upp och "vara". 

Idag får ni kika in här i vårt uterum, vår lilla oas som vi använder från tidig vår till sen höst.



Sååå skönt att ha detta extrarum och jag känner mig glad och tacksam över det.


På bordet står en helt underbar blomstergrupp som vi fick av goa vänner igår.
Catta och Tomas var här och vi hade en jättetrevlig kväll med bubbel, babbel, mat och 
gofika ;)  Catta har jag lärt känna via bloggen för flera år sedan  och sen via instagram.


I andra änden av uterummet har vi ett stort matbord - skönt när vi är många :)
Det finns iläggsskivor till det och blir vi väldans många har vi ett likadant inomhus
så vi kan sätta ihop bägge borden till ett riktigt låååångbord ;)


Ett stort skåp som rymmer massor med vaser mm.


Närheten till köket är ett stort plus:) Så skönt  att ha köket nära när vi ska äta och fika.
Serveringsvagnen är bra att duka upp på ibland men så här ser den ut just nu.
Färska kryddor, lyktor och favvoblomman hortensia. Gamla margarinlådor fyllda med 
ljus på hyllan och så underlägg :)



Vindruvorna frodas här ute :)  Och ser ni Elvis i bakgrunden som sussar sött?


Citroner och basilika på stam. Basilikan klipper och klipper jag av hela tiden, blandar
med olivolja till pesto och dressingar och den bara växer o växer. 


Ibland är det skönt att stanna upp ett tag och inte hela tiden "vara på väg".
Jag har till och med bakat idag, en sockerkaka togs nyss ur ugnen och ska snart
fyllas med god vaniljröra :)  Vet inte när jag bakade sådär utan vidare sist?  


Men imorgon väntar nya äventyr, då ger vi oss iväg tidigt på morgonen på en utflykt
och det ska bli skoj. 


Nu ska jag gå ut till mannen som håller på att röja i garaget och hjälpa till.


Hörlurarna på och en ljudbok att lyssna på har jag också.
Life is good.

Ha en fortsatt skön söndag!

Kraaaam Carina