fredag 20 augusti 2010

Lite nytt




...En hörna i mitt kök. Kakburken är tom, men det ska det bli ändring på.
Nu ska här bakas inför helgens kalas när Linnéa fyller 16.
Den härligt slitna sockerkaksformen är en av sommarens loppisfynd, men den får vara
prydnad. Tavlan på väggen är en av våra nyheter i butiken och jag tycker den är så
underbar med tårtpappret! Härlig blandning med det ljuva pappret tillsammans med zink!
Vad ska du göra i helgen?


Här är några bilder från butiken, mycket nytt har redan kommit från mässan.
Första leveransen kom redan i måndags morse!!!! Det kan man kalla snabba ryck!
Och igår ( igen ) fick vi en stor låda med smycken från Pearls for girls, och det är såååå mycket fint!


En fin bonbonjär att pryda bordet med. Jag är svag för skålar och fat på fot och den här
tycker jag är så otroligt fin!





Ett litet lättplacerat väggskåp kom också hem nu i veckan. Här står det lutat mot skänken,
på golvet... men ni ser att det är små krokar nertill där man kan hänga lite smått o gott.



Och de här korgarna kan jag aldrig få nog av! Användbara till lite av varje.
I badrummet fyllda med handdukar och tvålar, i köket med diverse kökstillbehör, vantar och mössor ( så småningom ) i hallen eller som här fylld med blommor. Ett annat tips är att klä den invändigt med mossa och plantera i den, jag ska visa bild en annan dag.
Finns hos oss i Slottsboden i 3 olika storlekar.
Och idag är det fredag och fredag är väl lika med fika och fredagsmys?
Eller hur?
Ha det så gott allihopa och tack för alla glada hälsningar!
Har ni vägarna förbi så kika gärna in till oss i butiken,
vi har öppet alla dagar i augusti 12 - 16.
Kramar från Carina




1 kommentar:

Patricia sa...

Kul med en massa nya saker i butiken, jag får vänta någon vecka till innan jag får in mitt nya...då är det julafton igen när kartongerna kommer... =)

Mycket snyggt som vanligt i din butik och jag som inte kommit iväg i sommar, får försöka ta mig iväg någon dag...om tiden räcker till.. =)

Må så gott!
Kram Patricia