onsdag 25 augusti 2010

Tända ljus





En regnig dag som idag tänder vi massor med ljus och myser.
Nu passar det bra att visa lite av det som fanns i pallen från Miljögården.
Bland annat den här fina zinkljusstaken som går att variera i det oändliga med olika
dekorationer, idag fick det bli rönnbär, de fanns nära till hands och är lite lagom
höstiga.





En hjärtformad ljusstake i zink. Här har jag knipsat av blommor från en hortensia
och lagt i den. Nypon vore jättefint men det regnar så mycket så jag har ingen lust att
ge mig ut...




Ute på verandan står en stor fin ljuslykta i fattigmanssilver och sprider glädje.



Ja, det var litegrann av det vi har packat upp de senaste dagarna.
Nu fylls butiken med mycket fint och det är så kul att få plocka om och ändra om
för att göra plats åt allt!
En annan nyhet är att nu finns Slottsboden på Facebook, länk finns uppe i min
högerspalt. Jättekul om just Du vill följa oss!!!



Här ligger en sömnig Elvis på mitt fårskinn och myser på en stol ute på verandan.
Regnet smattrar på taket och det känns inte så lockande att ge sig ut...
Ha det så gott allihopa och tack för alla hälsningar!



Kramar från Carina









2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så fina saer du har packat upp.. Zinkljusstakarna gillade jag extra mycket..

Ljus tänds här med, mysigt när det är lite ruggigt ute..

Kram Mia

Lissboden sa...

Hej Carina!
Jag kan se att du har fått hem många fina saker till din butik.
Härligt att det finns fler som är svaga för rosor. Det är så fint på det mesta.
Tänk att jag inte kom mig för att besöka dig i somras. Jag pratade om det många ggr men sommaren bara försvann i år igen.
Hur länge har du öppet på söndagar förresten?
Vi har annars fullt upp nu med flytt av sonen till Stockholm så varje helg framöver går till resor dit känns det som.
Må så gott och du är förstås hjärtligt välkommen förbi hos mig om du åker in till stan en kväll!
Kramar från Maria