måndag 21 mars 2011

En kopp vår...





...på köksbordet får mig att må bra.
Helgen har bjudit på en blå himmel och strålande sol och vårkänslorna
bubblar i kroppen. Äntligen har vi kunnat sitta på altanen med en mugg kaffe!
Fredagens snöfall är redan bortglömt, och även om det fortfarande är mycket snö
kvar på gården så har fredagssnön försvunnit.


Kika in hos Viveca på Humlebacken och följ vårens framfart i resten av landet
( och även i andra länder ) . Deltagarlista i vårteckensutmaningen finns i hennes högerspalt.



Ett annat säkert vårtecken är att vi öppnar butiken för säsongen!
I helgen hälsar vi våren VÄLKOMMEN!
26 o 27 mars har vi säsongspremiär och öppet 12 - 16
Hjärtligt välkomna till oss!!!
Lastbilarna avlöser varann och lastar av härliga paket med vårens nyheter,
och jag har fullt upp i veckan med att få fint på hyllorna.
Julafton varje dag med andra ord!




När jag kom hem från London i förra veckan var jag fylld av vårkänslor
och planterade några vårblommor på trappen... Men kylan och snön som föll
i förra veckan var inte så snälla mot mina blommor och nu ser de lite hängiga ut.


Men jag tror att de kommer igen!
Ha det så gott, vi ses snart igen.
Kramar från Carina


3 kommentarer:

Patricia sa...

Ja det är ju för väl att fredags snön har fått ge sig av, och nu blåser det och är mildgrader så det är perfekt tö-väder .. snart har vi barmark .. =)

Va kul att packa upp en massa även om det är jobbigt för kroppen, men när något är roligt går det oftast mycket bättre .. =)

Mitt skåp blev bra, önskar bara jag haft tid att måla det vitt först, har planer på att måla all inredning creme-vit, men det får bli till sommaren när jag har stängt butiken.. =)

Ha en bra dag och slit inte ihjäl dig i butiken .. ; )

Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Här har både fredagens snö och all annan snö försvunnit, för gott hoppas jag.. Det enda som kan påminna om att det varit snö är lite högar från höga vallar men de är snårt också ett minne blott.. Nu är det minsann VÅR!!!!

Supersöt kopp som du planterat de söta pärlisarna i..

Ha en fin måndag..

Kram Mia

Skapande Hem sa...

Hej...det var väldigt fint med vårlökarna i de vackra kopparna.
Och vilka underbara saker du har i butiken...jag får återkomma dit!
Välkommen till min blogg om hus och hem, om renoveringar och småpyssel. Välkommen också till melotimo.se som är min hemsida med mina barnmöbler.
Kram Lena W