tisdag 15 mars 2011

Vårspaning i London




Jag har varit bortrest i några dagar och inte hunnit fota något här hemma,
men istället får ni kika på bilder från ett vårigt London.
Det kändes härligt att kliva av planet efter drygt 2 timmar och mötas av
ljumma vindar, sol och härliga vårblommor överallt!




Påskliljor och scilla fanns i många planteringar runt om i staden.






Forsythian blommade för fullt i Hyde Park.






Ett ljuvligt rosablommande träd i en trädgård.





Många fina små parker med vackra planteringar.
Jag drogs som em magnet till allt vackert som blommade.


Nu är jag sugen på att i alla fall plantera några små vårblommor bredvid trappen!





Vi har haft underbara dagar tillsammans med Susanna ( dottern ) och hon har
visat oss så mycket spännande. Hon har tagit med oss till härliga platser och
marknader och jag har inte hunnit smälta alla nya intryck än.




Mer bilder från London kommer en annan dag.
Nu ska jag fortsätta och greja här hemma, en bulldeg står på jäsning.
Idag är det ingen vanlig dag för idag är det käre mannens födelsedag,
men jag har gjort det enkelt för mig och beställt smörgåstårta och tårta
från Ampan`s. Kika in hos henne, hon gör massor av gottigt!
Ha det så gott allihopa!
Kramar från Carina





4 kommentarer:

Patricia sa...

Åh va härligt, att våren kommit så mycket längre i London .. härligt!

Må så gott!
Kram Patricia

Susanna sa...

Hejsan

Vilka härliga vårbilder du delar med dig av. Nu önsakr man verkligen att vi oxå hade vår snart. De har kommit långt.
Så vackra blommor.

Ha en fin tisdag
Längtar till mera londonbilder.

kram
Sussi

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nämen ååååå vad vackert med alla vårblommor irl! London är en fantastisk stad, dit längtar jag tillbaka. Hälsa maken och gratulera på födelsedagen!

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Vit som snö sa...

Då börjar jag med en Grattishälsning till din man:)
Londonbilderna är verkligen lockande! Riktig vår.... Min favoritstad av alla tror jag bestämt...om man ger sej liite från värsta smeten finns underbara ställen:) Åhh nu längtar jag iväg dit!!! Ska kolla om jag inte lyckas få med mej syster yster på en liten weekend:)) Vore såå härligt!
Ha en fin dag! Kram Cilla