onsdag 16 mars 2011

En salig blandning London



Vi hade intensiva dagar i London och vi utnyttjade tiden till max!
Jag lovade lite fler bilder därifrån, men upptäckte att det var svårt att visa
så många bilder. På de flesta bilderna är döttrarna med och jag vill inte lägga in bilder
som de är med på utan lov.
Camden är ett av ställena som Susanna tog oss med till och det var riktigt kul.
Där fanns många mysiga butiker och flera marknader.
På den översta bilden är vi på väg ner till Stable Market, där låg butikerna i
"hästboxar" och det var en mysig stämning.




Portobello market är en annan marknad som vi besökte. Den låg på gångavstånd från
Susannas lägenhet och där fanns det hur mycket som helst att kika på. Mycket antikt
och även massor med krimskrams.



Där låg även en av Cath Kidstons butiker och oj, oj, oj säger jag bara. För mig som
älskar hennes sortiment så var det himmelriket!



Därinne spenderade jag en lååång stund och det var mycket som ville följa med mig hem.




Harrods fick också ett snabbt besök. Det ligger mittemot Susannas jobb så
där slank vi in en stund, men det var egentligen bara 2 avdelningar som vi besökte
denna gång. Den ena var den som är fylld med godsaker.
Mmm, så mycket gott det fanns där och några små kartonger med gott fick följa med
oss hem.



Den andra avdelningen vi besökte ligger högst upp och det är djuraffären.
En mycket märklig sådan, där fanns allt och lite till att köpa till de fyrbenta vännerna.
Till och med hundvalpar!




Mängder med tillbehör.





Eller varför inte en egen receptbok till hunden?



Här ovanför ligger lite av det som fick följa med mig hem från Cath Kidston.






Härliga dagar har vi haft och mycket skratt och tok har det blivit,
precis som det ska vara!
Vi längtar redan tillbaka och jag hoppas vi snart är tillbaka igen!
Igår kom en jättepall med varor från Miljögården så nu ska jag ner till
butiken och riva och slita i kartonger!
Nu är det bara drygt en vecka kvar tills vi öppnar för säsongen!!!


Ha det så gott. Vi ses snart igen!
Kramar från Carina






5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilka dagar ni har haft..
London har jag aldrig varit i så det ligger på min önskelista på resor..

Härliga saker du köpte..

Kram Mia

Patricia sa...

Oj va mycket ni hunnit se .. förstår att det drog i shopping-tarmen .. =D

Då har du att göra med en hel pall från Miljögården, va roligt! .. =)

Ha det så bra!
Kram Patricia

Dubbelörn sa...

Verkar som ni haft en helt underbar weekend... Längtar efter att vårglimtar, precis som de du visar på bilderna.

Fick Elvis någon present fr shopen ;)

Varm kram

Susanna sa...

Hej
Vilken härlig bild över porslinet. Önskade att man var där. Samlare som man är.
C.K sortimentet gillar jag oxå. Vilken dröm att få gå i hennes butik och kolla. Lykos dig.
Vilka härliga bakelser.
Alltså nu måst man bara se till att fara ditt. Har varit min dröm att fara. Men man vill först utforska lilla Sverige innan man tar och reser utomlands. Finns så mycket att se i Sverige.

Ha en forsat underbar dag
kram
Sussi

Roses & Angels sa...

Så underbara dagar ni njutit av och fått se så mycket fint. JAG vill också till London =). Kram