onsdag 2 mars 2011

Sol idag




Solens strålar letar sig in genom fönstret nu på morgonen och det ser ut att bli en
härlig dag. Sakta men säkert börjar jag komma in i vardagslunken igen.
Vårkänslorna bubblar i kroppen och jag är så sugen på att fixa och dona både
hemma och i butiken.
Krispigt vita tulpaner med fransar i kanten fick följa med mig hem från stan igår.


Igår kväll hade vi "avskedsmiddag" för Susanna ( dottern ), idag åker hon "hem" till
London igen för att jobba. Till kvällsfikat hade hon önskat ananaspaj så det smaskade
vi på igår kväll. Det har ju blivit mycket ananas under semestern, sååå himla
läskande och gott i värmen!




Nu väntar en uppfriskande promenad i kylan innan det är dags att
ta itu med dagen.



Ha det så gott allihopa!
Kramar från Carina

4 kommentarer:

Patricia sa...

Jag önskar det bubblade lite vår-fixar-känslor här, skulle behövas, men jag får inget gjort här hemma ...

Åh va gott med Ananaspaj, det var längesen jag gjorde. Va kul att Sanna varit hemma så ni fått rå om varandra lite .. =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Roses & Angels sa...

Så fina bilder. Många verkar ha just den sorten av tulpaner just nu i sina hem. Man kanske till helgen ska köpa sig lite blommor. Önskar dig en fin kväll KRAM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Idag har det verkligen varit en fin dag=) Så fina Tulpaner du köpt, de är så rara med sina fransiga kanter.

Du verkar ha haft en skön semester (var ni nu har varit?). Så vackert med alla buketter med Orchidéer.

Ha en fin torsdag!
Kram,
Regina

Hanna sa...

Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med på, om du vill.
Ha en fortsatt fin söndag.
Kram
Hanna