måndag 7 mars 2011

Vårtecken




Vilken underbar och solig helg vi har haft! Härligt att få vakna av att solens
strålar letar sig in i sovrummet!
Jag är med i "vårteckensutmaningen" som Viveca på Humlebacken har dragit
igång för 3:e året. Klicka på namnet så kommer du till hennes sida och ser
deltagarlistan i hennes högerspalt.
Det ska bli kul att följa vårens framfart i landet ( och i år är även flera andra länder med! )
Mitt vårtecken ser ni på översta bilden.
Första fikan på den glasade verandan. Mmmm, vad gott kaffet smakade!!!







Ja, i helgen väcktes verkligen vårkänslorna till liv.
Jag var iväg och handlade lite nya blommor, bland annat engelska pelargoner
som får sprida vårglädje i köket.





Nu ska jag titta runt hos de andra vårspanarna och se vad de visar.

Ha en härlig start på nya veckan. Vi ses snart igen!

Kramar från Carina


9 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vad härligt med vårtecken, äntligen kan vi ana våren !!
Och du har suttit i verandan och fikat, såå härligt, det dröjer nog en månad till innan jag kan göra det i min veranda !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Patricia sa...

Ja det har verkligen varit underbart väder i helgen, speciellt i går när det inte blåste en massa .. men idag är det grått igen, men men, det kommer nya soliga dagar .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Vita små hjärtan sa...

Å visst har vi haft en underbar helg med massa sol!
Ha en mysig måndag
Kram Agnetha

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Så längesen jag skrev till dig, vet inte vad jag gör med tiden!
(antagligen målar jag bort den ;o)
Man ser hur solen glimmar inne i verandan. Åhhh, så härligt att kunna fika där!
Vad man längtar nu....man blir nästan knasig! :o)
Ha det så bra idag!
Kram Kicki

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jaa nu är våren nära..hoppas jag;)

Ha en fin dag
Kram Susanne

Vit som snö sa...

Mysigt med vårteckenutmaningen, det blev inte av för mej i år. Men jag kan kika på våren hos er andra som är med.
Här skiner solen och snön smälter sakta men säkert. Den tid som kommer nu gillar jag, vårvinter kan man kalla det. I veckan är det sportlov och lite uteliv ska vi nog hinna med även om det just idag blir badhuset:)
Ha en fin dag! Kram Cilla

Photo by Maria sa...

Till och med vi har haft fint oc hsoligt väder så det har blivit härligt långa promenader..

Skall in och kika på allas vårtecken, ditt var ett mysigt sådant..

Kram Mia

Tankar tar tid sa...

Ja, nu får man ta vara på alla stunder man kan vara ute för att få lite "påfyllning" efter den långa och kalla vintern. Maken och jag åt lunch (korv m bröd) stående ute på altanen i lördags och det var jätteskönt (läs mer om det på bloggen).

Kram Christina

Viveka på Humlebacken sa...

Å vad mysigt, jag längtar verkligen till att få sitta ute, hoppas att det blir sol till helgen!