onsdag 6 januari 2016

Gott nytt år


Nyår - och det är ju så himla roligt att få duka fint och göra det lilla extra.

Och här ser ni även en glimt av min julklapp från Svenskt tenn, 8 st vattenglas
(whiskeyglas) med guldkant  och jag är sååå glad över dem och de används redan flitigt:)




Linnéa (dottern) och hennes Thomas kom för att fira in nyåret med oss...


.....och så hade vi äran att få fira in nyåret tillsammans med barnbarnet Loui;)
Han fick förstås 2 olika hattar att välja bland.


Han hjälpte förstås Timo med att fixa till förrätten men lite fundersam var 
han över de konstiga filurerna på tallriken ;)


Rosa bubbel och tilltugg bjöds det på först :)



Välkomstdrink:)


Men de där hattarna var bara fåniga tyckte Loui;)


Gratinerad hummer till förrätt, mums.


Kocken (läs:mannen) hade lagat så god middag. Helstekt oxfilé med pressad potatis
blandad med västerbottenost inlindad i smördeg och så ugnsrostade grönsaker och världens
godaste sås med chalottenlök. Vattnas i munnen på mig när jag tänker på det hihi.


Jag fixade desserten och testade ett nytt recept jag hittade inne hos Jennys 
matblogg. Kolapannacotta med nutellabotten och karamelliserade mandlar :)
( i receptet var det egentligen pecannötter men jag bytte ut dem mot mandlar )
Jättesmarriga blev de!!!


En härlig och mysig nyårsafton i lugnets tecken.

Hoppas ni också firade in nyåret med glädje!!!

Kraaaam från Carina

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Vilken fin dukning och god mat ni åt på Nyår..

Ha en god fortsättning på nya året..

Kram Mia