torsdag 28 januari 2016


Jag befinner mig i en VÅRbubbla  ( eller kanske snarare en rosa bubbla? )


Efter dessa smällkalla veckor med drygt 20 minusgrader hoppade jag jämnfota av glädje
när termometern visade 6 plusgrader!  Dripp, dropp lät som ljuv musik i mina öron och i 
tisdags när solen kikade fram, ja då fick jag glädjefnatt ;) Fåglarna kvittrade och snön 
smälte... 
Ja jag vet att det bara är slutet av januari.... men jag njuter här och nu:)

Hur mycket jag än gillar vitt så kan jag inte lära mig gilla snö... Och framförallt inte
kyla!  Vackert på vykort men det räcker för mig ;)



Jag sprang in på Ica för att handla och kom ut med en rosa stekpanna och ett 
jättefång med tulpaner :)


Åh, så kul det är att laga mat nu :)
( Vill du också ha en rosa stekpanna så kan jag tipsa om att de fanns på Ica 
för endast 99:- just nu ;) 

Jag vet att jag brukar dras till rosa den här tiden men i år känns det som det tar
över mer än vanligt ;)



4 underbara intensiva och inspirerande dagar på Formex inköpsmässa sätter sina 
spår :) Det har varit jättekul att gå runt i alla montrar och göra beställningar, leta nytt
och träffa både alla trevliga leverantörer och även alla andra goa butiksägare som vi lärt 
känna under åren!  Men förstås även tröttsamt. Oj, så trött jag varit på kvällarna, både i 
huvud och fötter! 

Bästa Eva valde att stanna hemma och ta hand om butiken. Stort TACK för det!

Jag har nog dock aldrig varit så dålig på att fotografera som denna gång...., fokus 
har istället legat på att hitta mycket snyggt till butiken ;)


Första mässdagen hade jag sällskap av yngsta dottern Linnéa och som vanligt 
börjar vi alltid med att besöka Miljögårdens monter och som vanligt bjuder de på 
sin supergoda mässtårta och kaffe :)

Det är skönt att ha någon med sig att bolla idéer med och även någon som ser saker
på andra sätt. Det är galet många intryck på en mässa och det är hela tiden snabba 
beslut:)



Vi har hittat jättemycket fint till butiken och det kommer att bli en spännande vår!
Vi handlar från väldigt många leverantörer, handplockar godbitarna som ska bli en fin
mix hos oss i butiken!


En pratstund med Ernst blev det förstås :)


Vi har hittat flera nya leverantörer med "det lilla extra" och vi hälsar de välkomna
till oss i butiken :)


Susanna ( vår andra dotter, som även jobbar hos oss i butiken ) var med på mässan 
torsdag och fredag och hjälpte till med inköpen. Vi bodde kvar i Stockholm torsd - lörd 
och det är jätteskönt att kunna göra det.
Torsdag kväll kom vi till hotellet ca 19, 30 och sen gav vi oss ut i kylan igen för att leta
rätt på ett mysigt matställe.


Vi slog oss ner på Vapiano i gamla stan, njöt av deras goda pizza och ett glas rött :)
Skönt att sitta ner en stund, summera dagen och lägga upp en plan inför nästa dag ;)


Fredag och tredje mässdagen... , vi hängde på låset igen vid öppning 9,30 och
fortsatte dagen med spännande inköp.

Sen eftermiddag tog Susanna tåget hem och käre mannen kom till mässan och fortsatte
hjälpa mig med alla val :)


Vi avslutade vår fredagskväll på en av favvorestaurangerna i Gamla stan, Paganini.
Galet gott, trevlig personal och mysig stämning ;)


Hotellfrukost är det inte svårt att vänja sig vid ;)


Det blev en heldag på mässan även i lördags och här ovanför ser ni lite av det nya
som väntas hem till "barnkammaren".

........................

Och redan denna vecka har det börjat trilla in en massa fint till oss i butiken!
Inte mindre än 4 leveranser hade kommit till och med igår, onsdag :)


För att göra plats för allt nytt har vi ett toppenerbjudande!

30% rabatt på ett stort urval smycken! 
Våga, Bud to rose och Pipols bazaar.

Passa på att fynda! Det finns mycket fint att välja bland och REAn pågår endast 
tom söndag 31 jan.


Och jag fortsätter i min rosa bubbla:)  Rosa ranuncel har hamnat mitt på bordet 
och sprider vårglädje :)

Ha det allra bäst!  Vi ses nog imorgon igen ;)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: