måndag 11 januari 2016




Hej alla glada!  Måndag och en ny spännande vecka att ta tag i :) Ute snöar det mest 
hela tiden och hur mycket jag än gillar vitt så kan jag aldrig lära mig att gilla snö...
Visst, det blir ljusare ute och oj, vad vackert det är med snö på träden... men neee, det
biter inte på mig. Nu kan vi inte påverka vädret ( och tack och lov för det ) så det är 
bara att göra det bästa. Inne släpper jag fram vårkänslorna :)



Ett nymålat skrivbord har fått flytta in i hallen och jag är så glad över det!
Köpte det av en go vän i våras som skulle flytta och inte hade plats för det längre.
Litet och nätt med små fina detaljer och mässingsbeslag.



 Jag gillade det i originalfärgen också och det fick stå så här i hallen i några 
veckor tills jag hunnit känna mig för. Men det ville bli vitt ;)


Jag tycker om att mötas av färska blommor i hallen och just nu frossar jag 
i tulpaner och pärlhyacinter :)


Här sitter jag i fåtöljen just nu och bloggar, ljusen  tända  och tulpaner på bordet 
även här inne. En lugn och skön start på dagen. Helgen har också varit lugn och skön.
Jag jobbar på att "varva ner" och jag tycker nog att jag har kommit en bit på vägen. 
En hel del "jobb" har det blivit i helgen även om jag inte varit i butiken. Jag har suttit
med kataloger och planerat vårens inköp och en del ordrar är redan lagda. Drygt en 
vecka kvar nu tills Formexmässan drar igång och det ska förstås bli jättekul! 
4 dagar med härlig inspiration som väntar!

Mannen och jag var även iväg på en liten tur till grannstaden i lördags och 
shoppade litegrann. Kul att strosa runt och slå sig ner och fika och äta lunch när 
magen kurrar. En dag utan några måsten :)



Nyss var jag ut och tog emot lastbilen som kom med en jättepall med vårnyheter!
( här har jag redan börjat lassa in kartonger i bilen )
Måndagar har vi butiken stängd men veckans övriga 6 dagar är det öppet!

Ska bli jättekul att få packa upp och göra fint och det skojiga är att jag vet att 
ännu mera är på väg till oss i veckan ;)


Jag har förstås fyllt mormorshjärtat med massor av energi också och träffat
barnbarnet både i fredags och i lördags :) I fredags blev det en tur till Åsby för att
äta lunch :)


Mysiga små stunder :)


Och lusten att baka kom över mig igår och det är ett gott tecken! 
Som tur var fanns det ingredienser hemma så jag kunde trolla ihop några
filmjölkslimpor. 

Nu ska vi ge oss ut och plumsa i snön och sen väntar butiken på en liten
uppfräschning:) Ha en toppendag! Vi ses snart igen. 

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Åhh det blev så mycket vackrare i vitt! Glad är jag att det är just du som tog över det ❤️

Saknar dig o din mysiga butik.
Kram

Photo by Maria sa...

Säger som du, snö är vackert, men nee, inget för mig heller.. Men det är snart vår, det går fort dit =)

Så fint skrivbord, och så snyggt det blev i vit skrud =)

Kram Mia