fredag 13 mars 2009


Fredagsfika...




Varsågoda att smaka!
Jag kan inte ta åt mig äran för bullbaket, det är yngsta dottern Linnéa som har varit i farten igen!

Men det är så härligt att komma hem och mötas av doften av nybakade kanelbullar.

Och ser ni att jag har fyndat igen? Ännu en gammal skärbräda i porslin!





Så idag blir det en kanelbulle till fredagsfikat!


I veckan har jag packat upp mera kartonger med fina saker, underbar keramik av Hanna Svensson. Hennes änglaserie är en storsäljare hos oss och nu har vi fyllt på med en härlig serie krukor / vaser.



Vi fick även hem den "stora" ängeln med plats för värmeljus, den lilla finns sen tidigare.


Och en liten söt ängel med ett organzaband, på bilden hänger den i murgrönan.



Jag tror det kan bli jättefint med flera små änglar hängandes i påskriset. Det ska jag prova så snart jag hämtat lite ris.

Jag ska lägga in keramiken i webshopen under dagen.

Och snart är det dags att öppna den "fysiska" butiken för säsongen. Förberedelserna pågår för fullt och i år öppnar vi tidigare än vi brukar.

Säsongspremiär i påsk!

Och ni är förstås varmt välkomna!

Nu önskar jag er alla en riktigt mysig helg!

Kramar från

Carina

14 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Så fint! Å vad gott med nybakade bullar!!! Kram o trevlig helg.

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Och tack för fredagsfikat!!!GOTT!

Viket vackert poslin....Ängeln som hänger är ju så söt...

Ha´en bra helg!
MiaMaria

Millas hem sa...

Ja tack!

Jag tar gärna en bulle!
Nu ska jag titta in till webshopen!

Trevlig helg!

Och gissa hur avundsjuk jag är på dina "porslinsskärbrädorfynd"!??

Kram Camilla

Hos Syster Olga sa...

Hallå!
Ja vilken fin skärbräda du hittat !
Å vilka fina keramik prylar,krukor å annat kul...Å så bullar på det,kan det bli bättre!!
Längtar till du öppnar butiken ! really...
Om jag beställer via wepshop,kan jag hämta det då hos dig elle vid butiken?

Ha en bra dag Kram

Vero sa...

Jag kommer på en gång på fika. =)

Trevlig helg!

MiaMaria sa...

Hej igen...

JA denna blogger....

TAck för fikat igen!
MiaMaria

Nettan sa...

Snäll dotter du har som bakat gott fredagsfika =0).
Fin skärbräda du hittat !
Måste kika in i din webbutik ..
Trevlig Helg..själv ska jag kurera mig fr. " bihålsinflammation " =0(
Kram Nettan

Mamma C sa...

Men så gott att komma hem till. Ett hus som luktar nybakt i. Ha en bra fredagskväll.
Kram mamma C

Marie sa...

Så mycket vackert....

och så mycket gott. Kanelbullar är något av det bästa..

Kram

Sjabbig men chic sa...

Åh, tack! Det ser riktigt, riktigt gott ut.
Vilka jättefina krukor!

Kram Lisa

Tankar tar tid sa...

Tack för bullen! Den var jättegod ... hälsa och tacka!!!

Kramar Christina

Anonym sa...

Åh vilken lyx att få komma hem till bulldoft!!! va duktig hon är Linnéa.

Och jättesöt skärbräda, och änglarna med. Ska bli kul att komma till butiken och se allt nytt sen när du öppnar... =)

Själv jobbar jag hela helgen, kväll dessutom, inte så kul men vad gör man. Hoppas få snurr på min lilla butik så jag kan säga upp mig snart.. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Min Skattkammare sa...

Det syns lång väg att bullarna är smaskens! :o)
Vilken jättesöt änglaserie, jag förstår att den är populär!
Må så gott vännen!
Kram Kicki

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron!

ååå så mycke nya läckra saker du fått in!

Nybakta bullar är ju inte fyskam....yummi!

Kramizz Nilla