onsdag 4 mars 2009

Lycka...



Oj, vilken lycka! Igår fyndade jag den här fina soppterrinen. Jag gick med ett leende hela eftermiddagen. Nu fick den stå mitt på köksbordet när jag fotade, det var för mörkt på andra ställen.

Jag dras som en magnet till vitt porslin och det får gärna vara lite krackelerat.




Den senaste tiden har jag ramlat över vita te-kannor så nu får jag väl räkna mig som samlare antar jag?


Samlar ni på något?

.......................................................................


Det är så härligt nu när ljuset sakta återvänder. Så skönt att det inte längre är becksvart när jag kliver upp på morgonen.

Men jag saknar solen!
Men den som väntar på något gott...


Tack för alla "välkommen hem" hälsningar!

Många har undrat var vi varit , det hade jag glömt skriva...
Vi tillbringade 2 veckor i Ao nang, Krabi. Eller det var där vi bodde i alla fall.

På dagarna for vi runt med longtailbåt och besökte olika stränder och öar och nu är vi många
upplevelser rikare!


Den här krabaten med sina kompisar träffade vi på en av öarna. Som tur var hade vi med några bananer att bjuda på.




På en annan ö fick vi plötsligt sällskap av 2 jättestora varaner. Jag bjuder på en lite dålig bild, jag vet att dottern har finare bilder på dem men de kommer jag inte åt nu.




Massor med god frukt har vi ätit! De här röda päronliknande fick följa med hem, kommer inte ihåg vad de heter.

Kanske nån annan som vet?

Ha det så gott nu allihopa. Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

23 kommentarer:

Hjortgården sa...

Vilken underbar terrin - ja säg något jag inte samlar på!!!

Men terriner har jag bara 2 av och ingen så ljuvligt vit!

Jag vill också utomlands - men just nu hinner vi bara inte - men till hösten...

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Vilken underbar terrin - ja säg något jag inte samlar på!!!

Men terriner har jag bara 2 av och ingen så ljuvligt vit!

Jag vill också utomlands - men just nu hinner vi bara inte - men till hösten...

Kram Maud

LantlivsAnette sa...

Åhhhh vilken terrin !!
Jag vill också ha en vit, jag fyndade en på loppis för ett tag sen, men fel färg, ska visa den sen...
Jag är en riktig samlare, jag har bl.a 6 st vita rakspeglar !!
Och en massa annat...har man fler än två av nåt, då räknas det som en samling...Vad fint porslin du har, vitt...mmmm, underbart.
Såg du att jag skrev att syrran är där du har varit, tänk ändå, världen är liten ändå..dom åker hem nu på Fredag..
Kraam Anette

LantlivsAnette sa...

Halloj igen, såg att du hade skrivit hos mig nu..du, jag vet inte vilket ställe dom bor på, men jag ska fråga henne då hon kommer hem så berättar jag till dig.
Kraaam

Hemmalycka sa...

Vackert porslin. Härliga bilder från semestern.
Kram Åsa

Vita små hjärtan sa...

Men se så fint!!!! Samlar!!!! Hm törs knappt säga :) Flera år sen samlade jag på små ballerinor från 30-talet. I fint porslin, även kjolen i porslin, svåra o få tag i hela för ofta nån hand eller fot trasig. Men jag har ett antal!Instängda i ett skåp! Ha ha, kanske skulle lägga bild på dom!!! Kram

Anonym sa...

Jättesöt soppterin. Och jag håller med, det är jättefräscht med vitt porslin.

Jag samlar inte på något så där har jag inget att tillägga.. =)

Kul att följa din blogg i vilket fall.

Vi ses i morron, eller hörs om inte annat... =)

Kram Patricia

Stina sa...

Vilken fin terrin du fyndat och vilka härliga bilder från semesterresan.
Jag samlar på olika saker i perioder...just nu så är det nickel som gäller :) Har bl.a två sådana fat som du visar och skulle vilja ha en glaskupa till det större.
Har du något till försäljning...diametern på fatet är ca. 17 cm.

Kram Stina

Sjabbig men chic sa...

Vad häftigt! Åh, vad häftigt! Med varaner och apor om vartannat och så varmt, varmt, varmt!

Jättefin var soppterrinen också. Jag vet inte om jag samlar på något och då lär det väl vara så att jag inte gör det! I och för sig så kan jag ha många eller mycket av något men jag kan inte säga att jag samlar på det. Däremot så är jag finfin på att rensa och slänga. uffe blir alldeles svettig ibland!

Kram Lisa

Mamma C sa...

Den var jättesnygg din soppterrin du hittat.
Kram Mamma C

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken vacker terrin....en sådan skulle man ju vilja ha...
Och dina söta tekannor....undrar vad jag är samlare av....får nog fundera på det.....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Kamomilla sa...

Härligt porslin! Vitt är vackrast! och blir alltid bara vackrare med tiden...

Tankar tar tid sa...

Jättefin terrin!
Har en som jag visat på bloggen tidigare ... den är vit och blå ... men tyvärr så har den farit illa en gång i tiden och är limmad på ett par ställen men tycker ändå jättemycket om den.

Blir avis när man ser bilderna fr semestern ... tänk att få komma till sol och värme ...mmmmmm!

Kramar
Christina

Jen sa...

Ååååå...vilken underbar resa ni verkar ha haft...jag blev så sugen på att fara till solen!

Hi hi hi...kopparna och de övriga söta tingen har jag köpt hos dig i sommras. Jag tycker verkligen om dem.

Ha det gott / Jen

~~*Pennyshouse*~~ sa...

He hej!

välkommen hem....gött med lite semester...ser ju hur ljuvligt ut som helst...

fin terrin du fyndat...jag samlar på melittafilter i porslin med tillhörande kannor...ska visa en dag när köket är klart.

Kramizz Nilla

Hos Syster Olga sa...

Åh..jag skrev till dig imorse,vart nå fel igen,det kom inte fram...
Jo soppskålen har jag tittat på flera gånger...så i tisdags tänkte jag...ska nog ta å köpa den.
Tittar till på hyllan...AHHH den är borta !!!! Jag ba' NEJ ! Men nu vet jag ju att du tagit hand om den allafall,visst var det nå litet skönhetsfel på den?...så tyckte jag den var lite dyr för att vara loppis..hihi
usch vad de höjer priserna...lite trist faktist,även om pengarna går till välgörenhet så känner man att vissa grejer kan man köpa i nyskick på affärn...

Kul att du skriver i min blogg...
Ha det bra!
Kram

Lantligt i stan sa...

Vilken underbar terrin! Jag älskar också vitt gammalt porslin!
Kram Anki

Min Skattkammare sa...

Jättefint med ditt vita porslin!
Jag hittade vit keramik/porslin (vet inte vilket) på mässan som jag beställde till våren, det blir spännande!
Men du.....vilka polare du träffade på semestern, ni håller väl kontakten?! ;o)
Ha det så skönt i helgen, vännen!
Kramar Kicki

Sallys hus sa...

ååå för nu blev man ju inte ännu mer sugen på att åka tillbaks till det där underbara landet!

Vilken fin terin du köpt!
Kommer det serveras mycket soppa i den?...skratt...eller hamnar det en blomma i eller så...??

Du kjolen....399kr kostar den, är i bomull och ett plagg jag numera inte kan leva utan....
åker till Sälen på Söndag. Ska bli såååååå härligt.
Kraaaaaaaam Katarina

C De-sign sa...

Vilken fin soppterrin! Det är alltid lika roligt när man fyndat...så jag kan förstå ditt leende på läpparna! Önskar dig en skön helg! Kram fr C

Golden&Vitt sa...

Förstår att du gått med ett leende hela dagen efter att fyndat den soppterrinen:)

Och välkommen hem ska jag oxå säga, såå härligt det måste ha varit.

Samlar..jaa på lite av varje, men just nu silverbrickor, kan inte gå förbi en på loppis utan att det ska följa med och det roligaste är att min mamma och moster dom smalar oxå på silver brickor till mig *ler*!

Ha en bra dag/ Kram annika

Vardagens guldkorn sa...

Vilken underbar vit terrin! Skulle vilja få tag på en sån, de är så fina att plantera i. Verkar som du haft sköna dagar i solen, va härligt! Nu längtar man ju verkligen efter solen och våren!! Ha en skön söndag! /Linda

Penseldraget sa...

hej
första gången här =)
så mycke fint du visar....gillar verkligen soppterrinen.so så härliga semesterbilder....kommer gärna tillbaks
kram pia