måndag 30 mars 2009



Vårtecken, qvilt och loppis...



Hoppas ni har haft en skön helg!

Här har den varit jättebra men gått alldeles för fort!

Idag är det måndag och jag ska visa vårtecken...


Jag var ut och tog kort på vårt växthus...



Isigt och kallt! Än dröjer det ett tag innan jag kan börja greja därinne.

Senaste veckan har bjudit på riktigt kalla nätter och även en hel del snö.


Men idag skiner solen och nu är våren på väg!


............................





Hittade den här lilla skönheten när jag var på loppis för ett tag sen.




Det är kul att hitta lite nya saker och ändra om här och där. I takt med att det fylls på med nya fynd så plockar jag undan andra.

Ett säkert vårtecken är att jag röjer och röjer!



Många har hört av sig och frågat om qvilten på min hallsoffa. Och vet ni, jag trodde den fanns med i webshopen... Men det har jag missat! En av våra storsäljare i Slottsboden!



Det finns fortfarande några plädar kvar, likaså några stora qviltar till dubbelsäng samt även kuddar.

Pläden kostar 550:- och den stora till dubbelsängen kostar 1090:-


Kudden kostar 190:- ( inkl innerkudde )

Vit qvilt med franska liljan i grått!

Maila mig om ni är intresserade ( order@slottsboden.com )

Jag ska lägga in dem i webshopen, ska fixa några nya kort idag.

Nu grejas det för fullt i Slottsboden också! Mängder med nyheter har kommit och mer är på väg den här veckan, bland annat 2 leveranser från Danmark.


Snart är det säsongspremiär!


Ha det så gott nu allihopa! Vi ses snart igen!
Kramar från
Carina


9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så roligt med säsongspremiär - snart flyttar svägerskan till en herrgård nära dig.
Är allt lite avis på henne som kan besöka din fina butik!

Tänk att ni också har så mycket snö!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Nu skall vi se - herrgården ligger i närheten av Kvicksund - hon skall hyra ett litet torp vid vattnet - flyglarna var redan tingade - men jag tycker torpet är mycket charmigare.

Kram Maud

Min Skattkammare sa...

Men den här veckan kanske växthuset tinar.......!
Hoppas hoppas!! :o)
Jag kan tro att du har mycket att stå i nu till premiäröppnandet!
Spännande!
Önskar dig en skön dag!
Kram Kicki

Ingrid sa...

Kikar in via vårteckenutmaningen, ser att du också har snö.

~Livet i byn

Majas mammelucker sa...

Hej Carina
Nu kan du snart fixa i ditt växthus för värmen kommer snart och SOLEN...säger dom som kan detta..hoppas dom har rätt.
Hade bra!
Kram Maria

Sjabbig men chic sa...

Jag gillar verkligen den där söta lilla bysten du hittat! Säger man bysten va?

Kram Lisa

Mamma C sa...

Vi får hoppas att det blir mycket + på termometern. För då kan du nog fixa i växthuset snart.
Kram Mamma C

Viveka på Humlebacken sa...

Klart att våren är på väg! Det kan vi i alla fall vara helt säkra på, även om det går väldigt olika fort i olika delar av landet:)
kram
Viveka

Liten Bod sa...

Visst närmar sig våren nu, även om den sista snön är kvar! Pläden och kuddarna var jättefina! Kram, Tina