fredag 20 mars 2009



Hemma i köket...



...har det hamnat några rosa färgklickar. Kunde inte motstå dessa rosa mårbackapelargoner, så milda och fina i färgerna. Vi får se hur länge de klarar sig, de verkar inte trivas på fönsterbrädan. De gillar nog inte elementet som är under dem.


I det andra köksfönstret fick det bli rosaknoppig våreld och det brukar vara en tålig och bra blomma! Och nu har jag vänt på min fina skylt som jag köpt här. På andra sidan står det " vita drömmar".





Och stolarna i köket har fått "nya" kläder. Rosa och vitrandiga stolsöverdrag, de här köptes förra sommaren men nya är på väg in i butiken. Förhandsboka gärna om du vill ha ,( skicka ett mail till order@slottsboden.com ), förra sommaren tog de slut fort! Och det kommer förstås hem fler färger och även vita med volang på 3 eller 4 sidor.



En pelargon hamnade på bordet. Duken har min kära mamma broderat för många år sen, den låg bortglömd i linneskåpet och jag blev så glad när jag hittade den!

Tänk, vilka små skatter man hittar hemma i skåpen ibland! Saker man ställer undan ett tag och så blir de som nya när man hittar dem igen!

....................................................

Igår var jag ute på en mysig liten resa med en härlig bloggvän.

Vi hade en jättetrevlig dag och träffade även andra bloggvänner men det berättar jag mer om en annan dag.




Nu närmar sig helgen och idag bjuder jag er alla på smarriga chokladmuffins. Jag hittade så fina knallrosa muffinsformar på Lagerhaus och då blev det extra kul att baka.


Här har vi haft några underbara soliga vårdagar och jag hoppas det fortsätter så hela helgen och hela våren!


Vad ska ni göra i helgen?


Än så länge är vår helg oplanerad, vi får se vad vi hittar på!


Ha nu en riktigt skön helg och tack för att du tittar in här!



13 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Härligt med pelargoner :)
Hoppas helgen blir bra!
Kram Åsa

Sjabbig men chic sa...

Jag älskar Mårbacka och jag älskar rosa Mårbacka så du har såklart gjort ett ypperligt val!
Ikväll ska jag jobba. I morgon blir det fotboll och på söndag ett inplanerat möte. Resten av tiden är än så länge min egen och jag hoppas på sol!

Kram Lisa

vardagsvitt sa...

Hej!
Så fint med pelargoner och Mårbacka är ju bara så underbar!!
Fint med allt det rosa....
Ha en skön helg!
Kram Marith

Vita små hjärtan sa...

Det var vårigt o fint från dig!!! Kram

Mamma C sa...

Då är det vår när man har perlagoner. Det är en vacker blomma. Mumsiga muffins du bjuder på. Ha en bra helg du med.
Kram Mamma C

Sallys hus sa...

Hejsan vännen!
Ville bara tacka för igår....skrev just till örnen att jag känner mig glad än...;)
ååå såå kul att du var med..
Önskar bara att jag hade städat o donat lite mer...fniss...
Vad mycket fint du visar...
Och gott...bullar o andra godsaker..
Vilken hel massa fina blommor också.
Bordet i vardagsrummet tror jag inte jag har sett från den vinkeln....åå så fint ni har det!
Jag lovade Kajsa att vi skulle åka på en tripp till din butik sen i sommar....hon höjjde verkligen på ögonbrynen när jag berättade att den ligget bredvid ett riktigt slott....
Ha en mysig helg!
Kraaaaaaam Katarina

Anonym sa...

Hej!
Det är alltid så roligt att titta in hos dig. Mårbacka pelargoner är också min favorit. Vad fint med de rosa stolsöverdragen. Jag har alldeles nyss kommit hem från mitt "ute"jobb och jobbar helgen där också. nu ska jag ta tag i våra egna papper och sedan vara ledig en stund. Men var är solen?? Köpte i alla fall penséer (vita)på hemvägen.
Ha en jätteskön helg!!
kram från
Birgitta

Lyktor och Tyg sa...

Hej vilken fin blogg du har. Läste att du varit hos Lilla Ugglebo. Ha en trevlig helg.
kram Kristina

Anonym sa...

Åh va härligt fräscht med pelargoner, hoppas de håller länge.. =)

Och smarriga muffins...såg jättegoda ut.

Jag ska planera modevisning som jag ska ha i Arboga om en vecka och på söndag kommer tjejerna och provar kläderna.

Ha en underbar helg, hoppas oxå på mycket sol och vårkänslor!!

Kram Patricia

Vita hjärtan sa...

Så fint med pelargoner i fönstren! Det blir lite sommarkänsla..... Dynorna var verkligen jättefina!

Ha en skön helg!
Kram Annemari

Marie sa...

Fint och rosa. Och jag tror att det är många fler som har bortglömda dukar i skåpen, tänk på alla de timmar som är lagt ned i de vackra broderierna. Ska leta lite här hemma tror jag.

Eftersom helgen ska bjuda på solsken, hoppas jag, blir det lång tur i morgon med en god vän. Annars ska helgen användas till avkoppling, och det ligger så många böcker och väntar här på med mig.....

Kram

Vardagens guldkorn sa...

Njuter av en ledig lördag med massa slappartid. Maken är på bandy och barnen hos kompisar, har suttit vid datorn länge nu så lite städning får det bli nu. Superfina pelarogner i köksfönstret! Ha en skön helg!
Kram Linda

Millas hem sa...

Hej!

Mårbacka är en favorit här, och så tycker jag att dina stolsdynor var jättesöta!

Kram Camilla