fredag 3 april 2009


Äntligen fredag...



Penséer i hjärtkruka.
Här ser de lite ledsna ut, inatt har det varit ner mot nollstrecket men nu är solen framme igen och snart sträcker de sig mot skyn!

Redan fredag och hela helgen ligger framför oss.

Vad ska du göra?

Jag har många projekt på gång, vet inte riktigt vilket av dem jag väljer.

Den mesta tiden tillbringar jag bland alla kartonger nere i Slottsboden

Åh, vad kul det är att få plocka upp alla nyheter som kommer!

Sent igår eftermiddag kom DHL med ännu mer kartonger, den här gången var det en massa kul till barn.



En söt tiara. ( Susanna agerar modell nu på morgonen )



Med tillhörande stav till prinsessan. Det kostar 35:- / set

Efter ett besök i slottet är man kanske lite extra sugen på att vara prinsessa?




När man pratar om Strömsholm så tänker många på hästar och förstås finns det en hel del med anknytning till hästar hos oss. En fin dagbok med nycklar, det finns 3 olika motiv.

Och en söt prinsesspenna med lite fjädrar och krona.

Mer finns i butiken och en del kommer jag snart att lägga ut i webshopen.

...............................



Och när katten är borta...

dansar råttorna på bordet!

Ja, förra lördagen när käre mannen var ute på lite galej drog Susanna ( äldsta dottern ) och jag igång ett stort projekt. Vi hoppade i målarkläder och körde igång. Ni förstår väl att det är något som rör henne eftersom hon stannade hemma en lördagskväll och målar?

Ena brorsan lämnade boet i början av året och nu ska hon flytta in i hans "lya" ute på gården.

Och självklart vill hon sätta sin prägel på rummen. Vi började med sovdelen och gissa vilken färg väggarna blir? Vitt förstås.

Fortsättning följer...

.................................................




Solen skiner! Himlen är blå!

Vad det är skönt att leva då!

Åh, vilket underbart vårväder vi har just nu! Passa på att njuta av solens strålar, det tänker jag göra!

Visst smakar kaffet extra gott ute i vårsolen?

Idag blir det fredagsfika ute på trappen!

Ha en härlig helg

och tack för att du tittar in här!

Kramar från

Carina

17 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det spännande när alla kartonger ramlar in - vi har huset fullt - precis när man stuvat in en leverans så kommer nästa!!!

Men det är ju bara kul - tycker jag - men inte maken.

Vilken himla tid det tar att lägga upp i webbshopen ... men jag är ju bara nybörjare ... man kanske får kläm på det så småningom!

Kram Maud

Dubbelörn sa...

Imorgon drar sonen på sig målarbrallorna! För då startar makeovern av drängstugan.

God smak har han sonen min, undrar just vem han brås på... *gapskrattar*

Jag tar en sväng till Ugglis veckan efter påsk, ska jag plocka med mig den rosa till dig ;)

Soliga helgkramar

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Halloj där!

ojojoj...så mycke fint du visar igen.

Kaffe ute är kanon gött...men nästan all mat smakar bättre ute...konstigt.

Ha en härlig vår helg...

Kramizz Nilla

Patricia sa...

åh vilket gulligt hjärta med pendéerna!

Prinsess-sakerna borde bli poppis, har ju ingen lite tjej tyvärr men hade jag haft så hade det varit en självklar gåva... =)

Nu är det underbart ute, mådde tyvärr så dåligt i går att jag knappt orkade vara ute i solen mer än en kort stund, hoppas få må lite bättre idag, vi får se...jäkla medicin och värk.

Vad ska jag göra då, jo jag ska försöka ta mig till Stockholm i morron på underklädes konferens, hoppas jag orkar, annars ska jag ta det lugnt och ta fram kartongen med påsksaker och se vad som ska få komma fram och inte.

Ha en underbar helg!!!

Kram Patricia

Min Skattkammare sa...

Jaaaa...det här är nästan overkligt skönt! Inte en dag får förspillas! :o)
Klart att en tiara måste finnas i Slottsboden! Hästboken såg fin ut, oj så många tjejer som älskar det!
Nu är det bara att sätta fart......dagarna känns ju så långa också......åhhhhhhh! Lovley!
Tack för mailet!
Ha det så gott, vännen!
Kram Kicki

Vita hjärtan sa...

Otroligt liten söt planering i hjärt-krukan!!!Skulle passa fint hemma hos mig ;-)

Ha en bra helg!
Kram Annemari

Tankar tar tid sa...

Vad kul det måste vara att ha butik och plocka upp och ställa fram varor som man fått ... slitsamt också förstår jag.

Ang din lördagstripp -
- Kolla med "Speglingar" och "Kol & rosors" i Smedjebacken (de har bloggar med de namnen). Det finns en loppis på samma gata som Speglingar också ... fråga Lise-Lott och Yvonne om du åker dit.
- Hembygdsgården i Fagersta med mysigt fik (i rondellen vid 66:an vid infarten till Fagersta) ... nya butiken "Krussidull" i Fagerstas centrum.
- "Hemma hos Alice" i Norbergs centrum och det gamla anrika och välkända fiket "Elsa Anderssons" (bättre än Hembygdsgårdens om du frågar mig) samt ett par antikhandlare där och Abrahamsgården, http://www.abrahamsgarden.com/, med div konsthantverk.

Det är allt jag kan komma på nu men det lär väl hålla dig sysselsatt ett tag i alla fall *skarttar*

Ha en fin tripp
Christina

Nettan sa...

Lyllos dig som har Julafton då & då & får öppna alla dessa kartonger.
Förstår att några av dessa varor hamnar hemma hos dig ;0).

Och vilken Prinsessa " vill inte ha dessa saker =0)

Ha en skön & förhoppningsvis solig Helg !
Kram Nettan

Vita små hjärtan sa...

Hjärtkruka så fint!!! Kul med vårnyheter som kommer inramlandes!!! Kram

Mamma C sa...

Måste vara jättespännande med allt som dimper ner i boden. Jag ska börja måla altanen i morgon när gubben jobbar. Sedan ska vi fira äldsta barnet, som fyller år (29)Ja sedan är det väl söndagskväll igen.
Kram Mamma C

Marie sa...

Härligt med vår, sol och värme. Det är nästan så att man inte kan sluta att le. Kram och GOD HELG!

Dubbelörn sa...

Pratade med henne igår o hon har lagt undan en till dig! Det är därför jag frågar om jag ska ta med mig den ;).

Ugglis är lite luddig där uppe, hon får så många kartonger o blir helsnurrig så hon tror hon svarat på sms, fastän hon inte gjort det...

Vi få ha överseende med vår goa kära Ugglis :).

Men som sagt den är undanlagd o då tar jag med den till dig :)

Stor varm vårkram

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin lördag.
kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Vita penséer, prinsessattiraljer och en massa skönt att leva prat. Då blir i alla fall jag på superhumör!

Kramis Lisa

Patricia sa...

Hej Carina!

Du har fått en utmaning inne på min blogg... =)

Kram Patricia

Malmkakan sa...

Hej! Va fint med planteringen i hjärtkrukan! Här i Dalarna har jag inte kommit så långt än...

Va spännande det lät med alla kartonger att plocka upp till er butik...

För nåt år sedan så åkte vi skyttetrafik till Strömsholms djursjukhus med vår berner sennentik som genomgick en knäoperation. Då skulle jag ha vetat om denna butik...tillbringade låååånga väntetimmar i Strömsholm...( fast butiken kanske inte fanns då )

Hoppas du visar upp resultatet av dotterns rum när det blir klart.
Spännande!

Kram, Cecilia

Vit Spets sa...

Hej Carina!
En väska av varje färg, varför inte :-) Du är för go du!
Hela helgen har jag arbetat & har fortfarande 4 dagar kvar innan ledighet men oj vad jag skall njuta under påskhelgen...
Nu skall jag in & kika i slottsboden, sköt om dig!
Kramis
//Siv