fredag 17 april 2009

Lite nytt i köket...



Åh, vi fick hem en ljuvlig sommargardin till butiken igår !

Jag vet, det är jag som har beställt hem den... men det är flera månader sen och jag hade glömt bort hur fin den är. Den hamnade direkt hemma i köket. Här ovanför ser ni det lilla fönstret vid diskhon. En söt kappa med virkade detaljer, säljs i metervara.


Gardinluften hamnade i det stora fönstret, det är 2 längder med omtag. Och givetvis de fina virkade detaljerna!


Jag har inte bestämt än om jag ska använda omtagen eller inte... på bilden satte jag dit dem för att få in ljus, men jag vet inte än... Jag har hängt upp dem nere på jobbet också och där får de hänga rakt ner och då ser man alla fina detaljer. Jag glömde fota det fönstret.




Närbild på ena längden.




Det finns dukar i samma serie, även en liten duk och en löpare.

Och här ser ni 2 av veckans loppisfynd. Kannan stod och ropade på mig, och fat på fot kan jag aldrig få för många av! Jag hittade ingen rosa bukett när jag var och handlade igår så det fick bli en krukros som jag tryckte ner i kannan.

Jag la in gardinerna och dukarna i webshopen igår kväll och jag ser redan att några upptäckt dem!



Det kom hem mycket annat fint också! Från 4 olika leverantörer, så idag fortsätter jag med att packa upp och göra plats för allt fint.


Helt underbara quiltar har vi fått hem till riktigt bra priser!

De finns i vitaste vitt och även i lapptäcksrutigt rosa/vitt och grön/vitt.

Kika in under nyheter i webshopen så ser ni litegrann av vad som kommit!




Den här breda och fina spetsen packades också upp och satte igång tankeverksamheten hos mig. Den hamnar nog på en duk så småningom.
................................
Jag har gjort flera fina loppisfynd i veckan. En av dem hade jag tänkt måla igår men den står fortfarande och väntar. Det kom ju så mycket varor och då ville jag ta hand om dem!
Och idag är det redan fredag igen!
Vad ska ni göra i helgen?
Vi har öppet i Slottsboden lördag och söndag 12 - 16
Har ni vägarna förbi är ni förstås hjärtligt välkomna!!!
Ha nu en riktigt härlig helg! Njut av våren!
Kramar från
Carina

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mycket fina textilier!!!

Ska kika in i webbutiken direkt!

ha en skön och solig helg! Kram!

Tankar tar tid sa...

Vad mycket fint du fått hem ... jag MÅSTE ta mig en tur till dig snart!

Jag ska pyssla lite i trädgården och klippa ned gammalt skräp om det är fint väder annars ska jag försöka ta mig i kragen och slutföra mitt senaste projekt.

Ha en fin helg
Christina

Vit Spets sa...

Ljuvliga textiler med underbar Vit Spets ;-)
I helgen skall jag försöka kurera mig oxå hoppas jag att solen skiner...
Kramis från mig
//Siv

Patricia sa...

Åh vilken söt gardin, jättefin!!! Och duken var ju med jättevacker, jag stod faktiskt i går och letade bland mina dukar och tänkte att jag saknar en vit mindre löpare med lite spets eller något på, till min nya hallmöbel, får väl komma och kika hos dig.. =)

Vad ska jag göra i helgen?...ja helt bokat är det väl inte men idag blir det lite fix hemma på dagen och sen jobbar jag i kväll. I morron åker vi och letar golv till trapphuset och på kvällen ska jag på stoooor Tjejfest här i Kungsör..150 tjejer med middag och underhållning, ska bli jättekul! Och på söndag kommer vår Thai-kompis hit och ger oss och några vänner massage...så var den helgen slut... ha ha.

Ha en härlig helg!
Kram Patricia

Liten Bod sa...

Åh, så mycket fint! Gardinkappan var ljuvlig! Ha en skön helg, Tina

Min Skattkammare sa...

Åhh, så rart du har det i köket!
Härligt också med det vackra vårljuset som lyser in.
Menar du att de köper korten, häftigt! :o)
Jag köpte också tunikor, men jag har lite ont om plats, det var nog inte riktigt genomtänkt. Men jättefina är de!
Jösses, vad trött jag är nu........
Godnatt vännen!
Kram Kicki

Majas mammelucker sa...

Tittar in och njuter i ditt sommar kök Carina..kanoon fint..
Här har vi njutit och fixat i trädgården ..grillat med grannarna..jättemysigt..
Hade gott!! vi hörs!
Kram Maria

Maud sa...

Mysig blogg!
Här fastnar man gärna!
=)

Vita små hjärtan sa...

Å kära hjärtanes så vackert!!! Kram