måndag 27 april 2009

Vårteckensutmaning...



Ny vecka och dags för vårtecken!

Vilken underbar helg vi har haft igen! Varmt och skönt!

Nu har det fullkomligt exploderat i naturen, i helgen har ett ljusgrönt skimmer lagt sig överallt.

Björken har fått musöron och det knoppas lite här och var.




Gullvivorna har slagit ut. De ploppar upp på lite nya ställen i gräsmattan för varje vår.



Min bollviva ( som jag visade knoppig förra måndagen ) har börjat slå ut!



Den här busken kommer jag inte ihåg namnet på, men den har en enorm växtkraft! Man ser för varje dag hur den växer och blir högre och högre.


..............................................

Här hemma pågår många olika projekt just nu, vi håller på med stora vårrensningen i skåp och garderober, renovering av Susannas blivande rum , jag målar både det ena och det andra och i trädgården finns det massor att göra! Men allt går så mycket lättare när det är varmt och skönt och framförallt när det är ljust på kvällarna.




Forsythian har fått några gula små blommor.


I fredags fick jag hem nya handgjorda träsaker och det var sååå mycket fint!!!


Jag ska visa er senare i veckan. Härliga blomlådor i trä, mera hyllor, brickbord och annat smått och gott. Dessa saker finns bara hos oss i Slottsboden.


Ha nu en riktigt bra start på nya veckan!




Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

12 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så härliga blomster!!

Ha det gott i sommaren! Kram!

Ingrid sa...

Skicka genast våren upp till mig. Åh vad avundsjuk jag blir.

~Livet i byn

Bonnie´s vita rum sa...

Oj vilka underbara blomsterlådor!
Kram Bonnie

Patricia sa...

En massa fina nya saker som vanligt, den sista där med pelagonerna i såg himla fin ut!

Ja nu händer det saker i trädgården och det är så fint. Tyvärr har jag fått hålla mig inne pga allt kalasande i helgen men korta stunder har jag lyckats smita ut... =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Mejrams! sa...

Härliga vårtecken hos dig! Visst har det varit underbart väder i helgen och allt formligen exploderar som du skriver. Det går bara så fort nu. Ha en skön dag!/Merja

Åsa72 sa...

"Busken" som du inte kommer ihåg namnet på ser ut att vara en Löjtnantshjärta...

Mamma C sa...

Men så mycket fina blommor som redan slagit ut.
Kram mamma C

Viveka på Humlebacken sa...

Härliga vårbilder!!

Cattis sa...

tack för titten.
Härligt med all växtkraft.
Det är så här års jag saknar trädgården som jag inte har längre...

Sjabbig men chic sa...

Åh, tack för härliga vårbilder. Vilken helt underbar bollviva. Det ska jag köpa till min rabatt i år!

Kram Lisa

Huset vid ån sa...

Åh, Vilka fina bilder du bjuder på...Hoppas du får en bra Valborg! Kram Therese

Tankar tar tid sa...

Så fina bilder!
Bollvivan är sååå fin ... måste försöka få tag i en sådan *ler*
Forsythia har jag alltid velat ha men det har inte blivit av att skaffa någon ... får ta mig i kragen där ; )

Har mailat till dig på din företagsadress!

Kramar Christina