fredag 24 april 2009

Årets första...



...rabarberkaka är bakad!

Mmm, så himla gott! Jag köpte rabarber, kunde inte låta bli dem när jag sprang förbi på affären.






Det dröjer nog några veckor till innan jag kan skörda våra egna.





De har nyss tittat upp ur jorden.




De här fina flaskorna har landat i butiken, fina att fylla med något gott till picknicken eller till fikat i trädgården.


..........................................



Och äntligen har värmen kommit tillbaka igen och då väcks lusten till att plantera blommor och göra fint. Igår var jag förbi plantskolan en sväng och handlade litegrann.





Jag hittade bland annat den här söta tulpanpelargonen i en härligt röd färg.



Idag, fredag och imorgon är det en stor mässa i Hallstahammar där alla kommunens företag medverkar och visar upp sig.

Destination Strömsholm är en ideell förening med 26 företag från Strömsholm som verkar för att öka antalet besökare här i Strömsholm och vi har en gemensam monter på mässan.

Jag finns på plats i montern några timmar idag, det ska bli jättekul att vara med och även kul att gå runt och titta in hos alla andra. Många fina erbjudanden finns.



Idag kommer det hem en leverans med handgjorda småmöbler i trä, även mera knoppbrädor, tallrikshyllor , bokstäver och lite nyheter i trä. Bland annat blomlådor. Jag ska ta nya kort och visa er sen.

Öppet i Slottsboden

lördag & söndag 12 - 16

Hjärtligt välkomna!

Jag önskar er alla en riktigt skön helg och hoppas värmen sprider sig över hela landet så alla får glädje av den!

Sänk axlarna, ta ett djupt andetag och njut av våren!

Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

12 kommentarer:

Nettan sa...

Åh gud så gott " rabarberkaka & rabarbersaft " finns det nått goare en sommardag =0)

Så söt pelargon, synd bara att det är så kallt på nätterna än !

Önskar dig en skön & solig Helg !
Kram Nettan

Solsjö - Under en vind sa...

Så gott med rabarberkaka!!! Tycker att det är så gott men i somras fick jag till sist avstå rabarberna eftersom jag fick gallstensanfall av dem...hoppas att det ska gå bättre i år!

ha en fin helg! Kramar!

Patricia sa...

Åh, fusk med köpe-rabarber...trodde du kunnat plocka i trädgården ju... =)
Mina rabarber har kommit upp över en decimeter så det dröjer inte länge nu till första pajen.. =)

Kul med mässa, hoppas det kommer massa folk och ger nya kunder!

Ha ha...när jag läste sänk axlarna, så sitter jag med mina uppe vid öronen, så tack för påminnelsen att slappna av...är liiiite stressad just nu pga födelsedagsfira hela helgen, man kunde tro han fyller jämnt men det är bara att alla inte kan komma samma dag... =)

Ha en bra helg!!!
Kram Patricia

Liten Bod sa...

Så mycket fint och somrigt du visar! Krukan blev ju så mycket bättre... Kram, Tina

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Gode tid......rabarberkaka är väl det smaskigaste som finns! Jag gick också förbi rabarber i affären, men jag hoppade över dem för jag håller igen.....igen! ;o)
Vad fint med pelargoner, åhhh, vilken tid vi är i nu!
Det var så mysigt hos dig i somras så det får nog bli en tur snart igen.
Ha det riktigt härligt nu!
Kramar Kicki

Huset vid ån sa...

Åh, Jag njuter verkligen av dina vackra bilder...Blir jättesugen på rabarberpaj....Ha en riktigt skön helg! Kram Therese

Vero sa...

Så där små är mina rabarberknoppar också. Ska bli himla gott med första pajen för vår del.

Tittar in och önskar trevlig helg!

Marie sa...

Lite nybakad rabarberkaka kan ju inte vara fel på en fredag! Visst har du rätt, dags att sänka kraven och njuta av en vårlig helg.

Lea sa...

Hej hopp!
Det var länge sedan, så härligt med rabarber jag såg också i affären att det fanns måste nog falla för frestelsen.
Jaha..är det kanalmässan nu...hm det är då inte alls länge kvar till Strömsholmstävlingarna.. det ska verkligen bli roligt hoppas att det blir lika fint väder som det brukar vara.
Ha en skön helg!
/Lea

MiaMaria sa...

Hejsan Carina!!

Men så gott du har bakat...det får en verkligen att längta till sommaren...fast det är allt bra gott just nu när Våren är här också.......

Ha´en skön söndag!
MiaMaria

Huset på backen sa...

Där har våren kommit på riktigt;)
Här har den just startat.

Vita små hjärtan sa...

Så mysigt, så fina bilder! Å så läskande god kakan såg ut! Kram