onsdag 21 juli 2010

Fikastunder...






...ja, det blir det några stycken under dagen för jag är en riktig kaffemoster.
Jag börjar och slutar dagen med en mugg kaffe och däremellan blir det några till.
Nya härliga lattemuggar kom hem till oss i butiken igår, dessa med hjärtan
är väl för söta? Även hjärtljusstaken i keramik är nyhemkommen och den tror jag
kommer att bli en favorit hos många tillsammans med muggarna.



Jag var så ivrig att inviga och fotografera muggarna igår kväll, men bilden blev
lite mörk men den får vara med ändå för stämningen ( och Elvis ) skull.




Vi fick även påfyllning av muggarna i massor av härliga glassfärger!



Om det är svårt att välja färg så funkar de tillsammans allihopa, det går bra att
blanda färgerna, kanske en egen färg till varje familjemedlem?




Här är det förmiddagsfika med nya och gamla loppisfynd.


Assietterna har jag fyndat förut. Men fatet på fot och kannan har jag nyligen hittat.
Det är bara att inse att jag är en samlare, fat på fot har jag så många att jag
skulle kunna öppna ett café. Men det är något speciellt med dem som gör att jag
inte kan låta bli att handla dem! Vita kannor kan jag heller aldrig få för många av!
Vad samlar du på?
Ha en riktigt härlig dag och tack för att du tittar in här!
Kramar från Carina



6 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Fika är mysigt :)

Vilka fina koppar du visar, det blir extra roligt att bjuda på fika om man har vackra koppar, fat osv!

Hoppas du får en somrig och fin dag!

LantlivsAnette sa...

Halloj..här har du en till kaffe moster..fniss..jag dricker massor jag också..just nu står koppen här bredvid datorn..
Sååå fina saker du visar oss !!
Jaa, vad samlar jag på egentligen..allt..hii..hii..
Ha dte gott vännen
Kraaam Anette

Patricia sa...

Ja tänk att det är så gott att fika, fast kaffe-monster är jag inte, dricker bara kaffe i sällskap, dvs om det kommer gäster eller om jag blir bjuden på kaffe... hi hi.

Muggarna o ljuslyktan var ju jättefina, tänkte jag skulle ta mig över till dig någon dag nu på semestern, det var ett tag sen vi sågs nu... =)

Fat på fot är ju underbara, jag har några jag med, och kan lätt köpa fler...de är speciella på nåt vis... =)

Må så gott!!
Kram Patricia

Vita små hjärtan sa...

Härligt!!!! Jag är också kaffemoster!!! Å vad fina muggar, jag som älskar hjärtan!

Kram Agnetha

Unknown sa...

Hej Carina!

Tänkte ju komma och hälsa på men hittar inte öppettiderna någonstans?

Kram, Jenny

Marita sa...

Å vilka fina kaffemuggar!! Ljushjärtat var inte så tokigt det heller.... Elvis blev superfin på fotot! Ja, det är han ju annars också så klart!
kram, Marita