onsdag 7 juli 2010

Lavendel...





...doftar så gott!
Jag drömmer om en hel rabatt med doftande lavendel, men tills vidare får de
bo i stora krukor här och där.
För ett par veckor sedan fick vi hem "stryk" vatten med doft av lavendel eller ros.
Jag har testat lavendelvattnet och det är helt underbart!!!





Kursiv
Jag blandade lika delar lavendelvatten med lika delar vanligt vatten i en liten
sprayflaska och sprayade på våra nytvättade sängkläder.
Tanken är väl egentligen att spraya när man stryker eller manglar, men
sommartid när tvätten hänger ute och slätar ut sig naturligt så hoppade jag
över manglingen och bara sprayade på lite grann.
Lavendel är rofyllt och det var väldigt mysigt att krypa ner i lavendeldoftande
lakan.


Nästa gång ska jag testa rosvattnet.
Flaskorna finns hos oss i butiken och kostar 89:- st


I butiken finns även hjärtan och påsar fyllda med lavendel, dessa kostar 55:-
Kursiv
Kursiv


Linnefärgat hjärta fylld med lavendel a´ 40:- st



Tavla med lavendel hittar du också hos oss i Slottsboden.







Även servetter, tändsticksaskar och lavendeltvål finns hos oss.




Här ligger Elvis i sin säng på jobbet och vilar sig mellan hälsningarna på
kunderna.
Snart är det dags för oss att åka ner och öppna butiken. Vi har fått varor från
Dommo by Gawor och Pearls for girls nu på morgonen som jag ska plocka upp.
Alltid lika spännande att se vad det är som har kommit!
Ha det allra bäst och njut av sommardagarna!
Kramar från
Carina





4 kommentarer:

Patricia sa...

Åh va massa fina Lavendelsaker du har... =)

Det lät som en härlig sak med strykvatten, dock har jag prioriterat bort strykningen pga kroppen, och stryker nästan aldrig, bara dukar o någon blus ibland... =)

Söta Elvis, antar att han är ett populärt inslag i Slottsboden... =)

Må så gott!
Kram Patricia

Föreläsare sa...

Jag gillar verkligen ditt val av site-namn; vardagslycka!

Dubbelörn sa...

Hann inte förbi dig igår, det blev så försenat men allt är bara bra, med både Tilda o Molly.

Försöker kika förbi dig nån dag här framöver, ringer innan ;).

kram

katarina sa...

Mmm...jag nästan känner doftenända hit....
Min rabatt har just dött!!!
Vet inte riktigt vad som hände...
Elvis är sååå söt..pussa honom från mig och ha en mysig helg!
Kram Katarina