fredag 16 juli 2010

Mor o dotterdag...



...tillsammans med bägge mina döttrar hade jag här om dagen.
En sån där riktig myspysdag tillsammans som vi kan spara i minnet och plocka
fram senare. Jag hade en ledig dag, Linnéa har sommarlov och Susanna var också ledig från jobbet så vi bestämde oss på morgonen för att åka till Arboga.
Arboga är en liten och mysig stad med flera små guldklimpar att besöka.
Café Stadsgården är ett av ställena, ett mysigt litet café på torget. Förutom allt
gott de serverar så har de mycket fint till försäljning, hela stället är som ett loppis.
Men de har även mycket fint som är tillverkat av lokala hantverkare.
Och väskan på bilden fick självklart följa med hem! Den bara skrek på mig, där
den hängde på kroken.




Tillverkad av ett gammalt örngott eller lakan med fina broderier.



Väskan är som en liten karamell.
Vi besökte flera butiker och loppisar och vi hittade en hel del. Jag fick springa till
bilen flera gånger och lägga in våra påsar. Jag ska inte trötta ut er med att visa allt vi hittade,
men litegrann får ni se.



Den här söta tavlan i plåt kunde jag inte heller motstå.





Och lyckan var stor när jag fann ännu en fin spegel. Och ja, den kommer att målas.
Tjejerna hittade också lite smått o gott, som tur är gillar de också att besöka
loppisar och second hand butiker !
Efter en god lunch och smarrigt fika på det var vi nöjda med Arboga för dagen,
men när vi ändå var ganska nära tog vi en sväng till Kicki





och Min Skattkammare med den fina kalaskiosken!
Solen strålade och det gjorde även Kicki! Vi strosade runt och kikade på allt fint
hos henne och självklart hittade vi lite smått o gott att handla. Linnéa köpte några fina saker
till sitt "nya" rum som vi inte ens har börjat på än. Jag ska visa vad vi handlade hos
Kicki en annan dag.





Här sitter tjejerna i pergolan och fikar. Det fanns mycket gott i kalaskiosken
och det var svårt att välja, men vi kanske hinner med någon mer tur i sommar?



Jag smaskade i mig av en himmelskt god jordgubbspaj med vaniljsås.



Och idag tänkte jag prova på att baka något liknande till fredagsfikat, vi får väl se om jag lyckas.
Det är nog bäst jag sätter på mig förklädet och slår på ugnen om jag ska hinna fixa
det innar vi öppnar butiken. Vi har fått några leveranser som väntar på att få
packas upp. Bland annat en hel del till de yngre, riddare, hästar, prinsar och prinsessor
och annat kul. I andra lådor finns det mängder med fina krukor och skålar.

Hoppas ni alla får en skön helg med sol och glädje!

Kramar från Carina






2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Men åh vilken härlig dag! Och väskan är verkligen en pralin!

Kram Lisa

Marita sa...

Vilka underbara fynd!! Väskan är ju helt underbar!! Tavlan var inte heller så tokig, om jag säger så! Blir genast sugen på att lura med familjen till Arboga...får se om jag lyckas.... I går föreslog jag en sväng till IKEA, näädå, dit vill de inte åka. I förmiddags föreslog jag en sväng till Billiga Nisse, näädå, det var inte heller populärt... Ullared?? Nix, inte heller på hitlistan hos maken och dottern...suck!! De förstår mig inte, förstår inte mina behov!!!
kram, Marita