måndag 8 augusti 2016


Hej på er från blomsterhavet!!!

Jag vet att jag lovade tips o bilder från semestern men jag slinker mellan
med ett lokalt tips först ;)  I vår närhet, närmare bestämt i Rytterne på Svånö gård
finns det självplock av solrosor.

För mig som älskar blommor är det blomsterlycka de Luxe!!! Att de är gula gör 
ingenting när det är solrosor. Tänk er ett helt hav med gula solar :)

Hemma målar o målar vi så snart tillfälle ges men i lördags efter butiksstängning
tog jag med mannen ( jag behövde ju hjälp med nån som fotograferade lite ;)
och så for vi iväg för att plocka famnen full med solrosor.


Ett helt hav med blommor och jag for runt från sida till sida och in bland
blommorna för att plocka. Timo ropade på mig och undrade om det fanns olika
sorter?  Eftersom jag inte stod still och plockade de som var runt mig ;)
( Det kom nämligen bilar och andra som plockade och de stod stilla och plockade och 
sen åkte de ) Men självklart måste man välja ut de bästa, eller hur?


När jag plockat klart och vi gick mot bilen skulle jag fram med telefonen och betala
( du lägger pengar i en låda eller swishar ) och då upptäckte jag att den var borta!!!

Panik! Vart i blomsterhavet ligger den? Telefonen är ju inte bara en telefon utan 
där ryms ju även VISAkort, körkort mm.....

Haha, gissa om vi fick leta! Timo ringde på den och jag förökte lyssna och lokalisera
vart den kunde ligga. Lite extra nervöst var det eftersom jag visste att den nästan var
urladdad och snart skulle vara knäpptyst;)  Men tack och lov hittade vi den efter att ha
irrat runt bland blommorna en längre tid, hihi.


Nu har vi vaser fyllda med solrosor lite överallt och jag skrattar så
fort jag ser dem;) Det måste ha varit en syn för gudarna när jag irrade omkring
och letade hihi. 

Men jag kommer absolut att åka tillbaka och plocka några gånger till.
Så det får bli dagens tips, självplock i Rytterne ;)

Här är det vardag igen efter 3 veckors semester och även om jag har fuskat
och hoppat in och jobbat lite här och där så har jag försökt njuta, ingen väckarklocka
och vi har varit spontana och gjort massor med roliga grejer. Mycket minnen att plocka
fram i vinter ;)  Och så har vi sparat en vecka till i september. Nu är det bokat och klart och
då förlänger vi sommaren en vecka.


Ska bli jättehärligt med en vecka i Cypern och nu hoppas jag verkligen vi 
kommer iväg som planerat ;)

Nu väntar Linnéa och Aya på mig o Elvis. En skön långpromenad blir det nu
på morgonen innan det är dags att ta itu med dagen. Vi har fått hem något alldeles
extra underbart till butiken som ska packas upp idag!

Kram på er!


Inga kommentarer: