måndag 15 augusti 2016



Hej på er! Har ni sett? Huset börjar så sakteliga ändra färg och jag känner
mig mer än nöjd. Jag var visserligen jättenöjd med vår förra färg också men 
så hade huset sett ut de sista 10 åren och det är alltid kul med förändring ;)

Nu sist var huset målat i en mild gröngrå nyans, fodren var vaniljvita och dörrar 
och fönster målade i en mörkare röd färg. 
Nu blir det vitt, både huset och alla fönster o dörrar. Fodren blir  ljusgrå .
Och när vi kom till det grå var det svårt! Jag valde till sist en ren grå färg utan 
dragning åt varken varmt eller kallt men det är en blandning för att få den ganska ljus. 


Vi målar och målar så fort tillfälle ges men det tar sin tid. Minst 3 strykningar 
på varje bräda med torktid emellan. Vi har försökt göra en sida klar i taget, men det 
är inte riktigt sant för man får även ta hänsyn till solen så vi målar där vi kan när vi kan :)
Ny belysning är inhandlad och väntar på att komma på plats. Igår planterade jag nytt
i blomlådorna så ikväll ska nog de få komma på  plats och så ska det snyggas till 
med blommor vid entrén ;)

Haha, andra kanske flyttar men vi byter färg på huset med jämna mellanrum;)
Då känns det som att flytta in i nytt :)
Det här är fjärde gången på våra 30 år som vi ändrar färg...

Jag tänkte att jag skulle fortsätta visa lite mer bilder från vår semestertripp,
och kanske komma med några tips på mysiga ställen.


Vi åkte vidare till Bohuslän och hittade ett trevligt hotell i Uddevalla.
Jag googlar alltid efter mysiga inredningsbutiker och här hittade jag en 
riktig pärla, Två fröknar. Sååå mysigt ställe och massor med fint!




Ett stort hus i 2 våningar med många olika rum att kika runt i.
En härlig mix med inredning och kläder:) Här kom jag ut med flera påsar :)


Självklart passade vi på att njuta av färska räkor så gott som varje kväll.
Det gäller att passa på när man är vid havet;)


Den här kvällen bjöds det på ostbuffé efter att vi ätit oss mätta på räkor.
Och efter det dessertbuffé!  Mums!


Vi var en tur till Smögen och strosade runt i folkvimlet på Smögenbryggan.
Givetvis slog vi oss ner och åt en räkmacka till lunch i solskenet ;)


På väg till Borås via Göteborg stannade vi till hos Linda i Ljungskile,
med butik Sprudla. Så kul att få kika runt och handla lite fint hos henne som jag 
följt på instagram ett bra tag. 


I Göteborg blev det endast ett kortare stopp på några timmar. Jag gillar att
besöka Haga och strosa runt, där finns flera mysiga butiker att besöka. Och caféer 
förstås! Haha, enda bilden därifrån är på vårt gofika :)

Sen åkte vi vudare till Borås där vi också bokat hotell.


Vi drog oss ner till centrum på kvällen och hittade en superduper restaurang som
jag också gärna åker tillbaka till!
Varm och skön sommarkväll och vi började med varsitt glas iskall Sangria.


Sen blev det tapas och det var bland det bästa jag ätit! 


De var grymma på desserter också och deras vita chokladmousse la 
sig som bomull i magen. La Copita heter restaurangen.


Dagen efter blev det shopping i Borås centrum. Jag besökte förstås 
Hjärterum, en härlig livsstilsbutik som jag också följt länge på instagram.
Ni som är företagare och besöker Formex känner säkert igen dem. De brukar 
göra i ordning många fina montrar på uppdrag, bland annat Västergårdens m fl.
Till vardags inreder de även andra butiker, caféer osv. 


Jättekul att få besöka även dem!

Sen åkte vi vidare hemåt i lugn takt. Det blev stopp i både Jönköping och sen 
förstås i Vadstena! Nästan ett måste för mig varje sommar att få besöka Vadstena.
Härlig småstadsidyll med många söta bodar och butiker och självklart mycket
antikbodar. Där blev det ett längre stopp och vi hann med alla butiker samt
både restaurang-  och cafébesök. Men jag ser att jag inte har laddat upp några 
bilder därifrån...

Hoppas ni kanske hittar något litet tips i alla fall.

Nu väntar en ledig måndag på att fyllas med diverse på min "to do"lista.
Önskar er alla en toppenstart på nya veckan!

Kramar från Carina


Inga kommentarer: