tisdag 2 augusti 2016


S E M E S T E R .....

ja, när förra inlägget skrevs skulle jag jobba sista dagen innan ledighet.

Och det blev en härlig dag på jobbet och efter stängning 18,30 for vi direkt hem
till "svärsonen" Tomas för att gratta honom en vecka tidigare ;)



Vi bjöds på så mycket gott och den här hemmagjorda hallonsorbén med
kladdkaka till var himmelskt god!


Sen åkte vi hemåt för att fixa och dona. Hela våren har vi pratat om att 
bila neråt landet och ev till Danmark på semestern men 5 dagar innan vår 
semester började gjorde vi ett tvärt kast och bestämde oss för att boka en 
utlandssemester istället :) Valet föll på Side i Turkiet, vi hittade ett toppenhotell
och kände oss så nöjda med en veckas sol och total avkoppling!

Innan jag reser bort så städar jag maniskt. Jag är inte alls städtokig i vanliga 
fall men innan jag reser bort så städas det i varje konstig liten vrå. Ugnen rengörs, 
kylskåpet storstädas och spritas osv osv. Helt galet, jag vet!

Med andra ord så hade de sista dagarna varit kaotiska med jobb och städ. 
När vi kom hem på kvällen tog vi tag i allt utomhus, ja ni vet, plock o städ mm.

När klockan var 23 och mörkret sänkte sig sa jag till Timo att nu går jag in
och börjar packa :) För även om det inte behövs så mycket mer än några bikinisar
och klänningar så ska det ändå göras :)


Jag hann bara komma in så ringde Linnéa (dottern) och undrade om jag hört
vad som händer i Turkiet? Kolla Aftonbladet live ropade hon ....

.... och efter det insåg jag att det blir ingen resa nästa dag.

T kom in och vi bestämde oss snabbt att vad som än händer under natten så
skippar vi vår resa och tänker om :) Bara att göra det bästa av allt!

Under natten gick  UD in och avrådde från resor till Turkiet och när de gör
det följer resebolagen deras råd och vi visste att vi i alla fall får pengarna tillbaka. 

Vi bestämde oss snabbt för att återgå till plan A och ge oss ut på bilsemester 
istället. Och med facit i hand blev det såååå himla bra!!!

I nästa inlägg visar jag mer bilder från vår semester och kanske kan ni få 
några tips på ställen att besöka ;)

Nu är klockan redan 23, jag sitter i uterummet med tända ljus och skriver.
T sitter bredvid och kikar på tv. Alldeles tyst och lugnt utanför, så mysigt!

Imorgon ska vi bryta semestervanan med sovmorgon och ställa klockan :)
En mysig dagsutflykt väntar, så härligt att ge sig iväg och besöka nya platser.

Ha det allra bäst.

Kramar från Carina

Inga kommentarer: