tisdag 23 augusti 2016


Jag frossar i gladiolius just nu, tycker de är så himla ståtliga och fina!
De senaste veckorna har de funnits på Blomsterlandet i 5pack för endast 39,90
så det har åkt med ett par buketter varje vecka att fylla vasen med :) Köper man dem
så här knoppiga som på bilden står de sig länge och slår ut lite sakta. I uterummet
trivs de förstås allra bäst;)

Helgen som var kändes som en enda stor kräftskiva men det var egentligen 2 st.


I år lyckades vi inte få till en kväll som passade alla samtidigt så vi delade upp
oss på 2 kvällar. Eftersom jag jobbade hela fredagen så förberedde jag så mycket
jag kunde redan på torsdagskvällen. Borde dukades och ett par pajer fixades i ordning.
Och dessert förstås. 


Enkel dukning med ett par låga buketter i vas på bordet ( så man ser varann )
och lite rönnbär liggandes på bordet. 

Med 4 vuxna barn och deras respektive samt mina föräldrar och svärmor kan det 
vara svårt ibland att hitta en kväll som alla kan men det här gick också bra. Och det gör
ju inget att vi fick äta kräftor 2 dagar i rad;)


Mums!




Gillar ni också kräftor?

Lördagen blev en repris med precis likadana pajer mm.
Jag var ledig hela lördagen och kunde fixa i ordning nya pajer, dukning mm.


Och vad gör man inte för en bra instagrambild;)


Desserten bägge kvällarna blev hemlagad nutellaglass. Galet gott!


Perfekt dessert som är enkel att förbereda. Du gör den i muffinsformar och fryser
in dem ( ställ formarna i en muffinsplåt ).Tar fram så många du behöver och 
 dekorerar med bär. Jag tog hallon o blåbär samt nougatsås som jag ringlade över.

Sååå himla gott!

Receptet har jag hittat inne hos Katarina, Sallys hus för ett litet tag sen.


Mormors hjärtegull var förstås med på kräftskiva en av kvällarna!


Vi hade 2 underbara kvällar tillsammans med nära o kära och vädret var på 
topp! Det här blir mysiga stunder att plocka fram i minnet senare i höst :)



Idag är det "dagen före" med hur mycket som helst på schemat, men jag tror
jag har koll på läget. Och tack vare hjälp så löser sig nog denna dag också ;)

Imorgon bitti bär det iväg till huvudstaden och mässa i 4 dagar. Ska som vanligt 
bli jättespännande och kul att få leta rätt på godbitar till butiken. 

Butiken är öppen som vanligt, alla dagar i augusti 12 - 16.
From september ändrar vi till hösttider och ökar på våra öppettider.
Kvällsöppet till 18 flera kvällar i veckan bland annat. Hemsidan uppdateras 
inom kort. 

Ha en toppendag! Det tänker jag ha ;)
( jag ska strax skjutsa en liten hund på spa och det vet han inte om än så länge )
Sen väntar mina naglar på att bli tillfixade och senare idag blir det jobb 
i butiken. 

( följ mig gärna på instagram för uppdateringar från mässan, slottsbodentromsholm
och carinaharju )

Kram på er!

Inga kommentarer: