tisdag 9 augusti 2016


Hej tisdag och nu är vi inne i rutinerna igen ;) Och läskigt nog så infann sig
höstkänslan redan igår? Jag vill hellre kalla det sensommar men fyyy vad det blåste
och tog i när vi satte oss ner sent igår kväll i uterummet. 
( Kvällen tillbringades i butiken med en massa fix som käre mannen hjälpte mig med )

Solrosorna strålar i alla fall glatt i vaser lite överallt!

Jag tänkte ni skulle få följa med på vår semesterresa med några bilder:)

Vi startade resan ner mot Österlen tidigt en morgon och förta stoppet blev i 
Västervik. Mysigt att strosa runt och se oss omkring och självklart blev det fika :)


Tidig söndagmorgon på  torget i solsken ;)

Sen fortsatte vår resa o många stopp blir det. I Kalmar blev det en liten 
shoppingtur innan vi for vidare för nästa kaffe- och matstopp.


Många små mysiga butiker och antikbodar besöks förstås.


Sen eftermiddag var vi framme i Kivik där vi bokat hotell. Sååå mysigt 
ställe och helt underbar vackert.


Vi gick ner till Buhres som ligger vid havet och njöt av färska räkor och 
ett glas vitt ;)


Kan det bli så mycket godare?




Härliga sommarkvällar ;)


Och alla dessa vackra stockrosor överallt!!!

Vi åkte runt på Österlen och såg oss omkring, många mysiga små ställen.

Ibland fick jag syn på något efter vägen och vi fick vända och åka tillbaka.

Ett av "guld"ställen vi hittade var KarlFredrik på Eklaholm. Wow, vilket ställe!!!
Och jag är glad att vi vände och gjorde ett besök! För jag såg det i ögonvrån när vi 
svishade förbi och ropade till Timo att vända ;)



Wow....


En härlig mix med gammalt och nytt och handelsträdgård. 


På baksidan fanns en innergård som tog andan ur mig! Sååå mysigt och jag 
hade kunnat bosatt mig där ;)


Trevlig och hjälpsam personal och Karlfredrik kändes så bekant.

Och det visade sig att han är den supertrevliga killen som jobbade på 
Blomsterlandet i stan härom året. Världen är bra liten. 

Nu har han skapat ett riktigt drömställe och det visade sig att de hade 
nyöppning i påskas ;)


Vi hälsade även på Petras vackra gård - Lorensdal och Majas cottage.


Så kul att få komma dit och se hur det ser ut och det var förstås jättemysigt.



En av våra stora leverantörer i butiken - Miljögården har sitt showroom i 
Svedala och det ville jag gärna besöka när vi var i närheten. Vi bjöds på gofika
och självklart shoppade vi loss. Ingenting vi kunde ta med oss utan det skickades med 
lastbil direkt till oss i butiken ;)


Danmark fick också ett besök, vi strosade runt i Helsingör och till kvällen
hittade vi en jättemysig italiensk restaurang  där vi åt en 3 rätters
och som jag gärna återvänder till :)




Härliga semesterdagar och många bilder blir det ;) 
Jag fortsätter med mera semesterbilder och tips en annan dag . Nu är det bäst
att ta itu med dagens sysslor :)

Ha en toppendag! Det tänker jag ha!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: