måndag 29 augusti 2016



Tända ljus och flera koppar kaffe behövs denna regniga måndag för att
vakna till ;)

Hej på er!  Nu är jag hemma igen efter 4 dagar i storstan och jag lovar att det känns.
Både i huvudet och i kroppen :) Det har varit härliga dagar med mängder av inspiration,
trevliga möten både med leverantörer och andra butikskollegor och så förstås flera man
"känner" både via blogg och instagram. Intensiva dagar med mängder av intryck,
snabba beslut och mycket traskande. Men den  här gången har jag klarat fötterna riktigt bra!

Visst värker det i dem efter en lång dag men konstigt vore det annars ;)


Och vi har hittat såååå mycket fint till butiken!  Det kommer att bli en 
spännande höst med härliga leveranser, det lovar jag!

Och det vällde in varor till oss både i torsdags och fredags. Många var snabba
med att skicka ut sina nyheter! Käre mannen hade fullt upp här hemma med att
ta in alla kartonger och stapla  inne i huset innan han  också åkte till huvudstaden
för att möta upp mig på fredagskvällen. 

Första dagen, på onsdagen följde yngsta dottern ( Linnéa ) med mig och hjälpte 
till att välja ut godbitar från mässan. Vi åkte tidigt på morgonen och hängde på 
låset vid öppning 9,30  och sen gick vi på mässan hela långa dagen. Hemma igen 
sent på kvällen och då skulle jag "landa" en stund och sen packa för några nätter
i storstan. Och jag lovar, det var inte lätt att tänka klart just då och jag är glad
att jag ändå lyckades få med mig det jag behövde;) Sååå trött är man efter en dag
på mässan!

Torsdag morgon följde Susanna ( äldsta dottern ) med mig och vi var på plats 
vid öppning igen ;) Skönt att ha någon med som ser saker ur en annan synvinkel 
och kan hjälpa till med inköp. 

Och galet skönt att veta att allt hemma flyter på utan problem. Bästa Eva 
fanns på plats i butiken och tog hand om den och alla trevliga kunder!



Vi bodde på det relativt nyöppnade Haymarket vid Hötorget. Det är PUB som
är ombyggt till hotell och wow, vilket ställe! Såååå fint överallt! 

Vi gick på mässan till sent på kvällen så när vi kom till Hötorget var alla 
blomsterförsäljare redan på väg därifrån och det var nästan tomt på torget.
En annorlunda känsla mot dagtid när det är blomsterprakt överallt!

Jättefina rum och badrummet var helt underbart med koppar (rosé?) färgade detaljer
överallt, dvs dusch, kranar och alla andra tillbehör. Vi sov som prinsessor :)



Till kvällen mötte vi upp Mattias ( ena sonen ) och hans flickvän Mirelle som
också varit på mässan hela dagen och bodde på samma hotell.
Mattias hade bokat bord på Kho Phangang till oss alla senare på kvällen.
Ligger på Östermalm ( finns visst på Söder också)  och visade sig vara en 
supermysig thairestaurang. Och det var verkligen som att kliva rätt in i Thailand
när man kom dit. Kändes som att förflytta sig till Asien och de hade verkligen fått 
till känslan och miljön :)
Vi fick sitta i en tuktuk och äta vår middag. jättemysigt! Men inte lätt att fotografera
för självklart var det belysning överallt, ni vet ljuskedjor med gula, röda, blå o gröna lampor. 

Rätt som det var på kvällen försvann lyset, det började mullra och åska rejält.
Till och med fejkade åskoväder hade de inne i restaurangen ;)



Mysig kväll med god thailändsk mat ;) 
Och den svenska sommaren var ju tillbaka i några dagar och när vi klev ut
i Stockholmsnatten så var det fortfarande alldeles ljummet ute. Helt underbart!
Och förstärkte förstås Thailandskänslan :)


Några bilder till från hotellet :)
På morgonen njöt vi länge av den goda frukostbuffén, sedan slog vi oss ner
i soffan med en cappucini och laddade för en ny mässdag. 





Ja, hit återvänder jag gärna ;)

Nu ska jag samla ihop mig, har en hel hög med ordersedlar som väntar på att
gås igenom men de får nog ligga till sig ett litet tag. Mängder med kartonger
väntar på att packas upp för självklart vill vi få upp allt nytt i butiken så fort
som möjligt:)

Ha en toppendag och hälsa gärna på oss i butiken. Några dagar kvar på 
augusti och då har vi öppet 12- 16. Från och med september börjar höstens
tider och vi har kvällsöppet till 18 tisd, onsd o torsd. Se våra nya tider här
OBS! Höstens tider gäller from 1 sept

I nästa inlägg hoppas jag kunna visa er lite mer bilder på all nytt vi har
fått till butiken. Men kan redan nu tala om att vi fått en stor sändning
Majalyktor som redan är uppackade! Bland annat de ljuvliga doftljusen!


Helt underbara - och det bästa av allt - de säljs till förmån för barncancerfonden!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: