onsdag 13 maj 2009

Blommor och broderier...


Jag flyttar runt på mitt fyndade bord... nu står det ute på altanen och jag tror det får stanna där ett tag. Mera blommor har blivit planterade, inne på altan är det rosa och vitt i sommar.




Krukan hittade jag när jag röjde, den stod undanställd i ett skåp. Jag tyckte färgen kändes lite tråkig, men efter att ha penslat lite vit färg på den så blev det bra. Fågelbadet hittade jag också i mina gömmor, i den ska det få hamna några flytljus.




Bysten fick också lite färg på sig, och plättar i luften hamnade i min terrin.




Så här såg de ut innan min lilla make over.


Och ljuvliga varor har hittat till oss i butiken i mängder!




En mormorskudde! Visst är den härlig?!

Det är ett kuddfodral men på bilden har jag stoppat i en vanlig sovkudde, 50 x 60 cm och fluffat till, ( kuddfodralet kostar 255:- )



Och ett superfint förkläde! Kanske kan vara ett fint presenttips? Mors Dag närmar sig...

( förklädet kostar 269:- )






Och en underbar tunika ( 698:- ) som blev en storsäljare, nu finns bara ett fåtal kvar i butiken.
Maila mig ( carinaharju@slottsboden.com ) om du är intresserad.






Närbild på den lilla broderade rutan.




..................



Just nu är det massor att göra, både ute och inne och självklart i butiken!


Som tur är skiner solen och allt blir så mycket lättare, det är så härligt med de ljusa kvällarna som gör att man orkar mycket mer!




Linnéa hälsar och tackar för alla rara ord ni har lämnat om hennes slottsbild!



Idag har hon namnsdag och lägligt nog slutar både hon och Susanna tidigt så vi ska åka iväg på en liten utflykt och fika.



Kul att göra något tillsammans mitt i veckan!






Ha nu en riktigt bra onsdag!

Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

10 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei...så gøy at jeg fant frem til bloggen din...Her var det mye vakre og inspirerende bilder..Titter innom igjen jeg..Klem fra Maliva

Vero sa...

Linnea har namnsdag idag... =)

Vilken vacker altan... oj oj oj så fint du gjort.

Önskar en din dag!

Anonym sa...

hej! Jag håller med föregående! Vad fint du har gjort på och vid ditt fyndade bord! Så läckert med vitt och rosa och hela arrangemanget är ljuvligt att titta på. Jag älskar också rosa och har blandat med vita blommor. Tänk vad lite vit färg kan förändra. Bysten och krukan blev jättebra. Förklädet är så ljuvligt. Ha nu en trevlig utflykt med dina tjejer idag. Det är alltid så roligt att kika in hos dig.
Kram från Birgitta

Patricia sa...

Åh va fint du planterat, jättefint!

Vilken skillnad det blev med lite färg på bysten och krukan...de blev jättefina!!!

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Fågel Blå sa...

Hej och tack för din kommentar på min blogg, mammeluckerna kostar 498 kr, och så halva priset, blir då 250:- ca.
Ha en bra dag
Kathrine.

vardagsvitt sa...

Hej!
Åh så himla söta saker, kudden är ju helt underbar!
Hoppas du har en bra dag!
Kram Marith

Majas mammelucker sa...

Hej vännen!
Vad fina bilder du visar..läckert citrus träd..hoppas allt är bra med dig..här är det lite si och så
har haft ont i magen i ca 3 veckor..dom tror det är blindtarmen som spökar...
läcker bild på slottet som Linnea tog..
Hade gott! vi hörs..
Kram Maria

Vita små hjärtan sa...

Å så fint! Fint med rosa. Jag hade beslutsångest om det skulle vara rosa eller rött till det vita! Samma världsliga problem varje år :) Kram

Mamma C sa...

Finte med rosa och vitt. Dom blev fina dina saker med lite vit färg.
Kram Mamma C

Vita hjärtan sa...

Åh så mycket fint du visar! Bordet och allt som står på är så fint arrangerat och förklädet var ljuvligt!

Kram Annemari