fredag 8 maj 2009

Helg igen...!



Jag köpte ett så fint citrusträd på torget i stan för några dagar sedan.

Vet inte om frukterna är ätbara, men jag tyckte att det var lite kul med alla frukter och så fanns det en hel del vita blommor. Jag säger fanns för de flesta blommorna trillade av på väg hem.

Calamondin, heter minifrukterna. Kanske någon av er vet hur jag sköter den och om frukterna går att använda?

159:- kostade det och det tyckte jag var billigt.


Idag är det fredag igen! Och vi har hela helgen framför oss!

Här skiner solen och jag hoppas på en fin helg!


Som vanligt har vi öppet i Slottsboden


Lördag och söndag 12 - 16


Varmt välkomna!


Mycket nytt har hittat hem till oss och vi har även fått påfyllning av några favoriter!


........................


Jag har ändrat om lite hemma i köket, inga stora förändringar , bara plockat bort lite och ställt in lite annat, lite så där som jag gör hela tiden...





Den här 6-kantiga burken har jag gått och sneglat på i butiken länge, och nu när det bara fanns några stycken kvar fick en följa med hem. Smaskiga italienska brödpinnar förvarar jag i den.




De rosarandiga stolsöverdragen fick ge plats för vita, finns att köpa här

Och ni ser fru ivrig, jag hann bara få dit en dyna innan jag fotade...



Tack för alla gulliga hälsningar på min namnsdag! Min kära mor och far missar aldrig en namnsdag och igår förmiddag tittade de förbi på en fika och med sig hade de en så söt kruka med blommor.

Ha nu en riktigt skön helg !

Kramar från
Carina

11 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan!

Kikar in för att önska trevlig helg!

Och så fina bilder....gillar ju dessa stolsdynor.....tyvärr satte vi bara in skumgummidynor i våra...inte så snyggt medn skönare att sitta på.......

HA´det så gott!
MiaMaria

Vit Spets sa...

Är oxå här för att önska Dig en härlig helg!
Ljuvlig kruka med blommor som Du fått till din namnsdag - Grattis!

Tack, jag hoppas verkligen att strålarna hittar hit ;-)

Kramis
//Siv

Patricia sa...

Tack för krya-på-hälsningen, skönt att det äntligen vänder och idag mår jag lite bättre... =)

Lika fint som vanligt hemma hos dig.. =)
Lite frustrerande att sitta och läsa alla fina och inspirerande bloggar och vara så sjuk att man inte orkar tänka inredning eller shopping, men nu längtar jag att bli frisk och få åka o köpa lite fräscha blommor och fixa i pottorna ute och... ja du vet... =)

Vilken söt kruka du fick blommor i på namnsdagen...grattis lite i efterskott!.. =)

Ha en underbar helg, med många köpsugna kunder i boden... =)

Kram Patricia

promenader på landet sa...

Vilket vackert citronträd det ser så fräscht ut med citroner tycker jag. Har väldigt svårt att tro att de inte går att äta, men jag lovar inget... Kram Maria

Sjabbig men chic sa...

Är det din namnsdag idag? Om det är det så säger jag grattis! Om det inte är det så säger jag grattis ändå. Och vilket fint citrusträd. Urläckert och vilket pris!

Kram Lisa

Liten Bod sa...

Hej! Tyvärr går de inte att äta, men de är fina att titta på. Kanske kan man koka marmelad på dem, men det låter jag vara osagt :) Jag har ett som jag sparat i flera år nu, men förra året blommade det inte. Kram, Tina

Stina sa...

Vilken fin blomgrupp du fått och så fint du har gjort på din köksbänk...jag gillar fatet i luffarslöjd finns det i butiken?

Ha en skön kväll
Kram Stina

MiaMaria sa...

HA´en skön vecka!
MiaMaria

Vita små hjärtan sa...

Men vilka härliga bilder du visar! Du kan då få till det vill jag lova! Kram

Min Skattkammare sa...

Vilken fantastisk citrusväxt! Oj så läcker!
Jag förstår att du vill veta hur man tar hand om den.
Du kan nog skriva en rad till Tant Grön som jag har som länk. De har en bloggbok där de glatt svarar på frågor.
Ha det gott, vännen!
Kram Kicki

Stina sa...

Vi körde förbi slottet och din butik vid 11:30 men jag såg att du inte öppnat ännu...blev Biltema istället...köpte ventiler till cykeldäcken :)
Kommer förbi en annan gång.

Kram Stina