onsdag 6 maj 2009

Loppisfynd, nyheter och påfyllning...




Äntligen, har jag hittat bordet som jag letat efter så länge! Nu har det fått lite färg på sig, men det ska slipas och ev få en text på skivan...

Det har varit regnigt ett par dagar och då fick jag sån lust att greja inne, och ivrig som jag är var jag tvungen att kolla hur bordet blir på plats, trots att det inte är riktigt klart.




Engelska pelargoner i vitt har blivit en ny favorit hos mig i år!





Så här såg bordet ut när jag hittade det på loppis.


................................





En fin lykta som har kommit hem till butiken ! En hängande lotusblomma med plats för ett värmeljus, den blir så fin på kvällen när man tänder ljuset! 145:- kostar den.


Och en glädjande nyhet!

Nu har vi fått påfyllning av den fina gardin - och dukserien med virkade detaljer!





Här är en bild från butiken med gardinen och dukarna, finns även i vår webshop


Jag kommer att kontakta alla er som väntar på gardinlängder och dukar via mail under dagen.


.........................................



En dålig bild tagen i motljus nu på morgonen... Men jag blev så glad när jag vaknade, solen sken och jag såg att häggen börjar slå ut!
Vilken härlig tid det är just nu! Sååå mycket som händer ute i naturen, små enkla saker att glädjas åt!
Glöm inte bort att ta en liten stund varje dag, om så bara några minuter att glädjas över allt runt omkring oss!
Ha nu en riktigt bra dag och tack för att du tittar in här!
Kramar från
Carina

13 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vad mycket fint du visar oss idag..bordet..ojj så fint !!
Och gardinerna !!
Jag har ett liknande bord uppe i gästrummet, de är sååå fina med klaffar..
Ha det gott
Kraam Anette

MiaMaria sa...

Hej!

Bordet är underbart....blir topen med text.....

Och så fina blomlådor och annat du har i Butiken/webshopen......

Hoppas allt är bra!

HA´det så gott!
MiaMaria

MiaMaria sa...

och stava kan man ju inte heller.....toppen så klart....

Patricia sa...

Åh vilket gulligt litet klaffbord, blev ju jättefint, tänk va lite färg kan göra... =)

Och Lotuslyktan var ju söt.. =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Liten Bod sa...

Vilket fyndbord! Självklart ska du texta, det kommer att bli kanon... Kram, Tina

Marie sa...

Så härligt bordet blev, och tänk att häggen börjat blomma. Det är nästan något magiskt över den tid vi just nu går in i - så nu gäller det bara att hålla alla sinnen öppna och verkligen njuta. Kram

Vita hjärtan sa...

Bordet blev verkligen jättefint!!!

Kram Annemari

Dubbelörn sa...

Bordet är hur fint som helst! jag kanske ska skicka med en beställning till dig. Du verkar ju ha fena på loppisfynd *skrattar*. Är på jakt efter ett äldre enklare skrivbord till mitt blivande arbetsrum *gapskrattar*. Hör av dig när du funnit det!

Nästa vecka kommer jag förbi dig, är det någon dag som passar bättre än någon annan. Kanske vi kan ta en lite roadtrip i närheten ;).

Varm kram

Vårt hem på landet sa...

Oj så fint bordet blev! Tänk vad lite vit färg gör!:)

Hos oss så har häggen nästan blommat över, det ligger kronblad över hela gräsmattan- ser nästan ut som om det har snöat! Det doftar helt underbart!

Tankar tar tid sa...

Vad fint bordet blev.
Jag har ju ett liknande och velade länge om jag skulle måla det el inte ... men det blev vitt till slut ... du kan se det på bloggen.

Så sant det du skrev om att ta en stund var dag för att njuta och bara vara ... men ack så svårt ... i alla fall för mig som är van att rusa fram ... men som så väl skulle behöva landa ibland!

Hörs och ses om en vecka för nu drar jag till Prag : )

Kramar Christina

ängeln i vitt sa...

Hallojsan Carina!

Men himmel vilket fint bord du har hittat............avis? inte det minsta haha. Det är klart att du ska texta nåt på det.

Du, idag fyller vi ju år.....iaf lite haha. * GRATTIS *

Kram på dig Carina

Vita små hjärtan sa...

Grattis på namnsdagen!!! Fint bord. Påminde lite om det jag målade. Ha de gott Kram

Anonym sa...

Vilken fin lykta du har fått in!! Den skulle passa hos mig. Bordet blev hur fint som helst. Du gör då verkligen fina fynd på dina loppisrundor. Grattis på namnsdagen!!
Ha nu en skön helg!!
Kram från Birgitta