fredag 1 maj 2009


Sköna maj...



Var tog april vägen?
Dagarna rusar iväg så fort... Idag skiner solen igen och det är varmt och skönt ute.


Det blir mer och mer planterat i krukor och lådor för varje dag. Igår fick en stor hortensia följa med hem, nu står den på verandan och sprider glädje.


Och min gamla gjutjärnsgrupp har fått tillbaka sin rätta färg!





När vi flyttade till huset för över 20 år sen var den här gruppen en av de första grejerna vi köpte, och då var den vit och fin. Med åren blev den mer och mer sliten och för kanske 10 år sedan fick jag ett ryck och målade den grön...



Så här såg stolarna ut häromkvällen innan jag drog penseln över dem.



Nu känns det bra igen, jag ska leta reda på några passande dynor bara.


Till fredagsfikat idag får det bli jordgubbar och vaniljglass!

På tal om glass... igår var GB-bilen hos oss och fyllde på glassboxen! Nu finns det mycket gott i den att välja på!

Idag, 1:a maj har vi öppet 12 - 16

Lördag och söndag 12 - 16

Hjärtligt välkommen till oss i Slottsboden !

Vi har fått en hel del nya varor i veckan och även påfyllning av populära gardiner och fina quiltar!

Ha nu en riktigt skön helg och ta vara på dagarna!

Kramar från

Carina

11 kommentarer:

Patricia sa...

Åh så fin gruppen blev!! Vilken skillnad... =)

Jag är i en svacka igen, men är sugen att åka o köpa lite växter, får se om jag orkar senare idag.

Ha en skön helg och hoppas du får många köpsugna kunder i boden.

Kram Patricia

MiaMaria sa...

Hej!

Verkligen vacker grupp....en sådan skulle man ju ha....har också inhandlat växter.....så här ska det planteras...

sSkön Helg!
MiaMaria

Nettan sa...

Så fin den vart " möbelgruppen ".
Såg att de fått runda prickiga dynor på Hemtex,kolla om de passar?!

Ha en skön fredag & helg !
Kram Nettan

Marie sa...

Så fina stolarna och bordet blev, ser helt nytt ut. Ha en strålande helg!

ängeln i vitt sa...

Hallojsan Carina!

Ja du, säga vad man vill om grönt men vitt är iaf färg nummer 1 i alla lägen haha.... superfin grupp som håller livet ut.

Jag håller på att plantera i alla byttor här hemma och mer ska handlas hem. Ett par olivträd bla. Förra året köpte jag tre stycken olivisar på IKEA men endast ett klarade vintern inne.

Sa du att du har fyllt frysen med
glass.... herregud så gott. Jag kommer förbi framöver och norpar en haha.

Ha det gott så länge

Kramiz / Carina

Vårt hem på landet sa...

Hej!

Här var det ju jättefint! Första gången jag är här :)

Den där "busken" som du skrev om innan tror jag är en plymspirea. Kommer det höga vita vippor? Nån löjtnantshjärta är det nog inte... :)

Kamomilla sa...

Oj så vackra!!

Vita små hjärtan sa...

Fin gruppen blev! Jag har också en sån vit grupp! Älskar den! Kram

promenader på landet sa...

Vilken vacker utemöbel den ger verkligen sommarkänsla! Kram Maria

Majas mammelucker sa...

Hej Carina!
Tur det finns vit färg..men jag tycker faktiskt att den gröna färgen var snygg..men ombyte förnöjer..tänk vilken fin helg vi haft.. rena sommarvärmen..
hoppas du får en bra vecka..sköt om dig hade gott!
Kram Maria.

theigh sa...

click for source check these guys out check out this site read the article Continued you can try here