onsdag 27 maj 2009


Sommarkänsla...


Igår sprang jag in en sväng på Ancis loppis och hittade en söt kanna och den kunde jag inte låta bli. Förresten så heter serien Carina ( Gustavsberg ) så det var liksom givet att den skulle följa med hem. Fyllde den med akleja, brudslöja och lite blad.


Det har varit riktig sommarvärme i ett par dagar, varmt och skönt!


Jag gillar att det är ljust på kvällarna och får sån inspiration då. Skönt att kunna sitta ner i lugn och ro en stund efter kvällsmaten och hämta lite kraft och sen ge sig ut i trädgården igen.


Jag har målat litegrann de här dagarna, men inga "roliga" saker utan mera såna här "måste göra"-grejer, som golvlister, fönsterkarmar och tak ute hos Susanna. Men nu börjar det äntligen bli klart, ikväll kan vi nog börja möblera.





Nu är alla blommor planterade som vi köpte när vi var till Ulriksdal, och så här blev det framför entrén. Jag håller mig till den här milda rosa färgen på blommor i år och så vitt förstås.


Det är många år sen jag hade rosa blommor så det känns kul, och jag tycker de gör sig bra mot den grågröna husväggen.






Ja, ja det kanske inte är så snyggt till de faluröda dörrarna men, men...

det bjuder jag på!


En fuccia ( hm, hur stavas det? ) hänger också vid entén.


Jag har fått några mail och sms angående en kommentar i förra inlägget.

Det var Susanna som hade skrivit en kommentar och tyckte att jag skulle berätta om den STORA händelsen!

När de jobbade i butiken i fredags så kom ingen mindre än Howlin´Pelle från The Hives in i butiken!

Bild lånad från wikipedia

Gissa om de var glada! Och vilken tur att det var tjejerna som jobbade för jag hade nog inte känt igen honom.

............................................


Sen kvällsfika.

Den här bilden tog jag igår kväll strax före 22, det var så lugnt och skönt ute och vi landade på altanen med kaffe och nybakad rabarberkaka.


Åh, vilken härlig tid det är just nu!




Från och med idag börjar vi med SOMMAR tider i Slottsboden

Nu har vi öppet veckans alla dagar 12 - 16 ( juli 12 - 17 )

Även kvällsöppet efter överenskommelse.

Hjärtligt välkomna!

Idag blåser det friska vindar ute så håll i hatten!

Vi ses snart igen.

Kramar från

Carina

4 kommentarer:

Vit som snö sa...

Jaa, trots att mitt tyg inte är slitet på karmstolen så är min önskan o mitt mål att få klä om den så småningom.
Jag tycker dina blommor vid entren var ljuvliga och faktiskt tycker jag att det röda och den ljust rosa är såå vackra ihop!
Har aldrig tittat in i din butik förr,så mycket fiiiint!!!
Kram Cilla

Tankar tar tid sa...

Vad fina blommor! Älskara bara vitt och rosa ... har beslutsångest om vilka färger jag ska ha i år ute ... vitt såklart men sedan vet jag inte ... det brukar bli rosa och/eller blått. Har inte kommit iväg och köpt några uteblommor än ... tänket ev åka idag men nu regnar det och det är inte så kul att gå i regnet och handla ... inga blommor ser fina ut i regn :(

Jag tycker rosa passar bra med falurött ... mitt hus har den färgen och jag tycker att rosa gör sig bra ihop med det, eller!??

Kramar Christina

Min Skattkammare sa...

Jag tror allt att du också är en riktigt pysslig mamma!
Sååå, fint och trevligt hemma hos er, och alltid ser man något nybakat framdukat så himla vackert och inbjudande!
Kannan du köpte är jättefin på bilden du tagit!
Önskar dig en riktig kanon helg!
Och en glad Pingst!
Kram Kicki

Vita små hjärtan sa...

Så mycket fina blommor! Å vilken fin sommarbukett!
Kram Agnetha