fredag 22 maj 2009

Från vitt till vitt...





Jag har klätt vardagsrummet i sommarskrud eller jag har i alla fall börjat lite smått.

Fick hem så skira och fina gardinlängder och tyckte de kunde passa bra hemma.




Det är en bred spets upptill och så den lilla broderade rutan.


Det blir ingen större skillnad, från vita gardiner till vita gardiner men de här känns lite somriga och små romantiska.



Jag bytte kuddar i fåtöljerna också, nu fick jag en bra plats till mormorskuddarna.





En fin duk med spets och broderiruta har också kommit hem till butiken

och en hamnade hemma på bordet. Bytte även ut några av de gröna växterna mot vita hortensior och vita rosor. Fuskisar förstås, så nu behöver jag inte tänka på någon vattning inomhus!


Vi är ju aldrig inomhus den här tiden på året, all tid tillbringas ute eller på altanen, men det är ändå kul att göra om litegrann.



Nya lampskärmar har också kommit hem till oss i veckan, jättefina med monogram på. Det är en hel stomme med lampkjol på och den kostar 249:- här




I ett hörn står jättevasen från Olsen & Jensen fylld med stora fuskrosor.

Vasen har vi haft hemma ett tag och den är himla populär, jag såg igår att det fortfarande finns ett par stycken kvar, de kostar 449:-


.....................


I går kväll efter jobbet åkte vi direkt hem till ena sonen och hans flickvän på kalas.


Mattias fyllde 22 år igår och hans flickvän fyller om några dagar så vi grattade bägge på en gång.


Massor med gott hade de bullat upp, jag tror de hade kämpat hela dagen för att fixa allt.


Väl hemma igen så blev det en lugn och skön kväll på altanen. För en gångs skull så var det ingen av tjejerna som skulle iväg nånstans så jag sjönk ner i soffan.



Ett glas vin och en ny tidning, härligt!

Och min söta mor kom förbi med en bukett liljekonvaljer, vilken lycka!

Ha nu en riktigt skön fredag och en mysig helg!

Vi har extraöppet i Slottsboden idag 12 - 16

Lördag & söndag öppet som vanligt 12 - 16

Välkomna!!!

Tack för att du kikar in här.

Kramar från

Carina

11 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Hej Carina !
Tack för att du är observant..vet ej vad jag fick valborg i från..snacka om vimsig..
Men vad fint du har gjort i rummet det ser verkligen sommrigt ut..gardinerna och kudden helt ljuvliga..Hade så bra så hörs vi!
Ta hand om dig och familjen !
Kram Maria

Patricia sa...

Lika fint som vanligt!.. =)

Såg inbjudande ut med vinet och tidningen, jag var nära göra likadant ute i min paviljong i går men kom aldrig ur TV-soffan... =)

Ha det så bra!
Kram Patricia

Patricia sa...

Japp, i morron ska jag på Kollektionsvisning, men nu är det nytt för i år, uppdelat på 3 visningar och jag undrar om hon skippat manekängerna så jag tror vi bara får se kläderna på stång, lite tråkigt om det blir så men men.

Här tittade solen fram en mycket litet stund och nu är det riktigt mörkt på himlen igen men i morron ska solen skina och då ska vi inviga Paviljongen med mina syskon med familj o grilla och dricka lite gott när jag kommer hem från V-ås.

Ha det nu så bra!
Kram Patricia

Vita små hjärtan sa...

Å vad fint i allra vitaste vitt!!!! Kram/Agnetha

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vad mycket fint du har fått hem !! Måste kika in i din butik sen...
Ha det gott
Kraam Anette

Min Skattkammare sa...

Men du....vad fint du har det hemma! Och städat.....
Här bara gror det igen....jag får panik!
De där gardinerna är så fina och alla tycker om dem, det är jättekul!
Hoppas att du fick hem flocken lyckligt i natt! ;o)
Kramar Kicki

Marie sa...

Så vackert, skira tyger och ljusa färger. Liljekonvaljer är väl också så underbart både på bordet inne och ute i naturen.

Beas sa...

Vilka ljuvliga bilder du visar!

MiaMaria sa...

Hej!

Vitt är ju så vackert...och så mycket fina textilier du fått hem...och pyntat med så vackert hemma....

Och Liljonkonvalj bara så vackert!!!


HA´en bra vecka!
MiaMaria

Patricia sa...

Ja jag nappade på det nya konseptet för Consept-kollektionen...man har nämligen stor returrätt nu och det kändes tryggt så då vågade jag satsa.. =)

Ha det så gott!
Kram Patricia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallå!! Ville bara kika förbi o säga hej i din som allrids lika fina o inspirarande blogg!!!

Många kramar mamma millan