onsdag 23 januari 2013

Drömmar


Onsdag och redan dags att vända klackarna mot helg!

Jag håller på att förbereda i butiken inför helgens EXTRAÖPPET  och det känns 
så härligt att släppa in VÅREN lite smått!  Jag grejar och donar och lovar att det finns
massor med kul att fynda till superbra priser!

Varmt välkomna fredag, lördag o söndag  25 - 27 januari  11 - 15



Hemma kopplar jag gärna av med att baka. Det är inte ofta jag gör småkakor,
men om jag gör det så är drömmar en stor favorit.

Hittade en så fin plåtburk på Ica -  perfekt att fylla med goda kakor och ge bort 
till en god vän.



Härlig text på kanten av burken som sprider glädje!



Mmmm, goda drömmar!

Receptet har jag fått av en go väninna för minst 20 år sedan och jag delar 
gärna med mig.

DRÖMMAR ( ca 48 st )

100 g smör el margarin
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 dl olja
1 tsk hjorthornssalt
ca 5 dl vetemjöl

Rör rumsvarmt matfett, socker och vaniljsocker till en porös massa. Tillsätt olja, blanda i
hjorthornssalt och mjöl.
Dela degen i 4 delar som rullas till längder ( = ca 12 st bitar per längd )
Rulla kulor och lägg på bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen ca 20 min.

Lycka till!


På köksbänken står ett par flaskor av min favoritdricka  " Pink citrus lemonade".
Superdupergod att dricka kall, men flaskorna är även sååå fina att ha framme
som dekoration. Förut var den svår att få tag på men senaste tiden har den funnits på
vår närmsta Ica Maxi så nu behöver jag inte köpa på mig mängder när jag hittar den, hihi.



Varsågoda, slå er ner en stund och smaska på en dröm.

Tack för att just Du hälsar på härinne!

Kramar från Carina



2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !! Jag slår mig gärna ner och fikar med dig..såå fint du har det...och jag kan tänka mig hur mysigt du har det i butiken nu med allt nytt som packas upp !!
Kraaam Anette

Min Skattkammare sa...

Hej vännen!
Drömmar är jättegott....smälter på tungan.
Vad kul med extraöppet, nu är det nog många som är sugna att ta en titt i din fina butik.
När öppnar du till våren....?
Lycka till i helgen!
Kram Kicki