måndag 7 januari 2013

Vardagsrutiner


Som sagt, vårkänslorna smyger sig in i huset, några nya vårblommor har fått 
flytta in och sprider glädje.

Men har ni sett? Jag har kvar mina så kallade "jul"gardiner och de stör mig inte alls.
Jag gillar ju vitt med en röd touch, lite lagom lantligt så de får nog sitta kvar ett litet tag.

Men den stora röda mattan som ligger här under köksbordet ska ut idag! 
Ren och skär lathet att den ligger kvar, när resten av julen är bortstädad, men så 
blir det ibland.



Och nu är det vardag igen, första måndagen på detta år och vi ska hitta tillbaka 
till rutiner igen. Känns riktigt skönt! Ledighet i all ära men visst är det skönt att komma 
in i vardagslunken igen? 
Men det är ju lite förändrat här hemma, vår äldsta dotter som har bott hemma sen hon flyttade
hem från London flyttade ihop med sin pojkvän i mellandagarna och nu är vi 
plötsligt själva i huset. Ja, såklart vi har ju förstås Elvis! Men visst blir det en stor skillnad,
tänk när alla 4 barnen bodde hemma och de sista åren har även flick- och pojkvänner
bott här stundtals .  Inte undra på att jag nu tycker det är tyst ibland!

Ha nu en riktigt bra start på nya veckan! Vi ses snart igen.

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Tänk att vi nyss börjat skriva på det oskrivna bladet 2013. Nyss var det slutet på ett annat.....
Så fort det vänder (om än så lite) så sätter vårlängtan in och man trånar efter vårtecken. ;o)
Vardagslunken är inte att förakta....den kan kännas rikigt välkommen när man blivit dagvill under helgerna.
Önskar dig ett rikigt blomstrande 2013, vännen!!
Stor kram
Kicki

hemma hos lilla mej sa...

Bara så skönt att få in lite vårkänsla efter julen.Härligt att det är vardag igen.Ha en go start på nya veckan.Kramar Rita ♥