onsdag 9 januari 2013

Vackra kuddar och rensning


Hej alla som tittar in här! 

Igår hade vi ett underbart härligt väder, plusgrader och solsken! Jag skyndade mig fram 
med kameran för att hinna fota några bilder i dagsljus.

En enkel liten viva har hamnat i fattigmanslyktan.



När jag fyllde år i mellandagarna fick jag så mycket fint, bland annat superfina
kuddfodral av min goa väninna K och hennes C. 



Har ni sett så vackra? Passar så bra i vår soffa!


Och alltid kul med lite nytt! 

I övrigt så har jag som vanligt så här i början på året drabbats av stora röj-
och rensarfebern.  Oj, oj, oj så mycket man kan samla på sig! Men visst är det skönt att 
få rensa och gå igenom allt ibland? Helt plötsligt dyker det upp saker som jag glömt att jag har...
ja, det blir lite som att gå på loppis i min egna skåp, hihi. 
Jag kan bara konstatera att det är mycket jag gillar och samlar på...
Kakfat på fot, våningsfat, assietter finns i mängder. Jag kan öppna café vilken dag som helst!

För att inte tala om tallrikar... jag gillar att duka fint och har samlat på mig alldeles
för många genom åren. Har inte räknat men det är ett hundratal...


Det är skönt att rensa och få plats över i skåpen ( ifall man ramlar över något nytt...)
men det värsta är att det blir så rörigt! Alla dessa högar som ska vidare...

Kanske vore läge att ha ett eget loppis?

Nu väntar en skön långpromenad och sen är det inventering som gäller.

Ha en härlig onsdag!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du goa Carina!
Visst är det härligt med dessa små vivor. Jag kom hem med en rosa alldeles nyss! Här skulle också behövas rensas, men jag har så svårt för det. Ska också gå en långpromenad med hundarna (har även dotterns till låns). God fortsättning förresten!
kram från Birgitta

Vit Hortensia sa...

Visst är det härligt att rensa..och ännu härligare när allt kommit ut ur huset!
Jag var till Martin och hjälpte honom rensa och så fortsatte jag hemma av bara farten :-)
Återbruket har fått sitt, nu är det en sväng till något loppis med saker som kan vara till nytta för någon annan.
Ha en härlig helg!
Kram Birgitta