måndag 14 januari 2013

Härlig start


Jag gillar soppterriner, det vet ni säkert vid det här laget? 

Vackra som de är men jag fyller de gärna med blommor.


När granen åkte ut fick jag plats med mitt klaffbord nedanför  fönstret igen
och här är det kul att ändra om och fixa. De sålde vita krukrosor för 10:- st på 
Blomsterlandet när jag var in i förra veckan så det blev ett helt gäng som fick följa
med hem.



Tre krukor med rosor får plats i terrinen och jag hoppas de klarar sig ett litet
tag till!


Hoppas ni har haft en skön helg och är redo för nya veckan. Här har den varit lugn
och skön och jag har hunnit med lite av varje här hemma. Rensningen pågår
fortfarande för fullt och det känns skönt att få ordning i skåpen :)
Inventeringen är nästan färdig, nu är det bara pappersarbetet kvar och sedan är det 
dags för en härlig storstädning i varje vrå i butiken! 


'
Tid för massor av mys har det också blivit och i lördags åkte till och med färg,
penslar och pannå fram men sen tog det tvärstopp!  Jag har så mycket idéer i huvudet
men skaparglädjen ville inte riktigt infinna sig så det får vänta.

.........................

Idag blir det en riktig "må bra dag"!  När jag fyllde år fick jag ett presentkort av 
Linnéa och hennes pojkvän på klipp och färg mm och idag ska jag följa med Linnéa 
till salongen  och bli fixad och stylad av henne. Känns som en toppenstart på veckan!
När vi är klara på salongen åker vi vidare till Susanna som har en ledig dag och fikar.
Visst låter det härligt?



Tack för alla rara hälsningar som ni lämnar, det är alltid lika kul att läsa!

Ha nu en bra start på veckan, vi ses snart igen!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
men ååå det där lät ju hur mysigt som helst!!
En riktig lyx dag. det borde man allt unna sig lite oftare..;)
Du har så fint överallt o krukrosor är underbara..
Jag kan dessväre aldrig hålla dem vid liv inne...de dör efter en vecka eller två..vet inte vad jag gör för ute går det hur bra som helst att ha dem....konstigt.
Skönt att snart vara färdig med inventeringen...har du ledigt sedan? Du brukar väl ha semester den här tiden på året?
Jag känner att jag gärna skulle ha ett par månaders semester nu...är trött heeeela tiden..fast det kan ju bero på att jag kommer i säng alldeles för sent jämt. Ska försöka skärpa mig.
Nix dags att gå o ställa matlådan i micron.
kraaaaaaaam Katarina

Photo by Maria sa...

Vilket billigt pris på rosorna.. Så vackra.. Enda gången jag klarat sådana rosor en längre tid är när jag planterade ut dem, så jag hoppas du har större tur med dina än vad jag har =)

Vilken härlig dag du skall ha =)

Njut av dagen..

Kram Mia