måndag 1 juni 2009

Bland blommor och barn...



Vilken härlig helg vi har haft! Sol och värme, klarblå himmel!

Hoppas alla mammor blivit riktigt firade och ompysslade. Här hemma startade dagen med en mysig frukost i solen tillsammans med 3/4 av barnaskaran, äldsta sonen var bortrest men kom hem till kvällen istället.

Gemensam frukost var vanligare förut när barnen var mindre, men med tonåringar i huset så infaller det inte alls så ofta numera, men när det händer är det sååå uppskattat!





Rhododendron blommar för fullt i trädgården.

I den stora kopparbaljan hamnade de andra blommorna som vi köpte när vi var till slottsträdgården i Ulriksdal.

När jag kikade på mina bilder som jag tagit i helgen så är det bara blommor, blommor och trädgårdsbilder.



Nu börjar min stora vita midsommarros blomma och den är översållad med små knoppar.



Nu ska jag sätta mig ute i solen en liten stund innan det är dags för dagens bestyr.

Vi väntar hem många olika leveranser den här veckan, saft, sylt, marmelad och massa goda karameller. Bukowskinallar och kaniner flyttar in i butiken i väntan på nya hem och från Miljögården kommer det hem mängder med fina saker så mig hittar ni bland alla kartonger i butiken.

En ny sändning med smycken från Pearls for girls packades upp i lördags och dessa lägger jag in i webshopen senast till kvällen.

På en av berlockerna vi fick hem står det

Crea diem

(skapa dagen) och det tycker jag är ett fint budskap!

Ha nu en riktigt bra start på den nya veckan och tack för alla hälsningar ni lämnar via bloggen och via mail.

Kramar från

Carina

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, jädrar vad det blommar och grönskar! Det är helt ljuvligt! Och Uffe slår rekord efter rekord i nysningar. I morse var det personbästa med över 20 stycken i följd. Jag och barnen är väldigt roade, Uffe lite mindre.

Kram Lisa

Patricia sa...

Åh va det blommar hos dig nu, jag har glömt se hur min Rhododendron mår, det kanske blommar här med.. =)

Hoppas du får en härlig vecka, själv är jag ledig tis-ons-tor men får jobba i helgen istället.. =)

Kram Patricia

Vita små hjärtan sa...

Ja visst blir det mycke blombilder man tar nu. Men det är ju så vackert!
Kram Agnetha

Lallis - liv och leverne sa...

Det är så härligt med allt grönte nu:)
Kram Lallis

Sara sa...

Hejsan
Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen! Så många fina blommor du visar. Ska läsa igen lite nu.
Kram