fredag 26 juni 2009



Sommar, sommar, sommar...

och en vinnare förstås!



Vi har fått hem ännu mera ljuvliga textilier!

Vita kuddfodral med små blommor, en underbart söt liten "påse".

Hemma fick en plättar i luften bo i påsen, men den passar till lite av varje. Jag provade med små baguetter och jag testade med frukt... ja, ni vet hur det är, eller hur? Man vill prova och testa olika möjligheter, på en gång.



I butiken blev det en somrig hörna. ( Idag får strykjärnet följa med mig och jobba så jag kan stryka på duken m.m ). Blommig duk, 100 x 100 cm med en liten spetskant kostar 195:-, kuddfodral 50 x 50 cm , 155 :- st, "påsen" kostar 89:- . Även ett underbart blommigt förkläde kom hem ( skymtar till höger på bilden )


Skira, vackra gardiner som släpper igenom lite solljus, men en blombård upptill.


Fina grillvantar, 89:- st.

Ljuvliga tunikor kom också hem ( men finns bara ett fåtal kvar ). Jag ska kompletteringsbeställa fler idag.


Det är så kul med nya textilier, det är så lätt att "förnya" ett rum med en ny kudde eller gardin, eller bara en ny duk på bordet.





Och inte nog med det!

När jag kom hem från jobbet igår väntade en ny sändning från Boel & Jan.

Ännu mer gardiner, lampskärmar m.m.


.............................................


Vad kul att så många ville vara med i utlottningen!

Tack till alla er!!!


Igår kväll var det dags för lottdragning.

Linnéa fick hjälpa till och dra en vinnare.





Grattis !



Lotta, med bloggen Huset på "Heden"

Maila din adress till mig ( carinaharju@slottsboden.com ) så kommer ett paket på posten!
Helst skulle jag vilja skicka ett paket till er alla, det är så kul så det får bli nån mer tävling längre fram igen.

Nyss när jag höll på med inlägget så råkade jag tydligen trycka nånstans och då stod det att inlägget publicerades, trots att jag bara var halvfärdig. Nu är jag inne och redigerar, hoppas jag lyckas!

Ha nu en riktigt skön helg allihopa och njut av solen och värmen!

Kramar från

Carina

5 kommentarer:

Patricia sa...

Jaha..en massa fint igen.. =)

Gardinerna var ju uuunderbara!!!

Ha en underbar helg!!!
Kram Patricia

MiaMaria sa...

Hejsan Carina!!!

hoppas allt är bra med dig i sommarvärmen...
Vilka fina textilier!!!

Kikar in för att önska dig en härlig sommar!!!
MiaMaria

Vita små hjärtan sa...

Å vad fina textilier av olika slag!
Grattis till vinnaren!
Kram Agnetha

Living by Milla sa...

Så mycket fint! Gardinerna är ljuvliga.

Skylten kom inte iväg förrens igår så du borde ha den på måndag.

kram Camilla

Min Skattkammare sa...

Åhhh...ja...vad fina de är deras produkter! De säljer jättebra och alla kommenterar gardinerna som kikar in i butiken.
Vad skönt för dig att det blev så varmt när dina leder mår bättre av värmen.
Vi har precis kommit hem från sjön, vi har en liten båt som vi packar full och skumpar ut i. Det är så härligt att lägga till på en ö eller vid nån vik.
Jag ser dina fina rabarberblad! Marie som var med till dig gör såna där fina också, men jag har bara lyckats med små. Jag var nog för ivrig att se resultatet på det stora innan det brunnit färdigt. ;o)
Ha det så skönt i solen och värmen!
Kram Kicki