onsdag 24 juni 2009


Vattenblänk...



Jag tycker om att ha lite vatten i min närhet och i trädgården finns det flera små fågelbad.

Och nu äntligen har jag ett fint rabarberblad i betong!

Jag har drömt om ett sånt i flera somrar och tänkt att jag ska prova på att gjuta ett,

men tiden har aldrig räckt till...




Det här fina bladet ( och ytterligare ett ) fick jag köpa av ett par gulliga kunder som brukar titta in hos mig i butiken lite då och då. De är jätteduktiga och skapar både det ena och det andra i betong.

.................................

Vad kul att så många vill vara med i utlottningen!

Imorgon kväll ( torsdag kl 22 ) drar jag vinnaren och ni kan skriva hälsningen till det här inlägget eller till förra för att delta. Ni som inte har egna bloggar kan väl lämna en mailadress så jag kan nå er om ni vinner.


..........................

Här om veckan beställde jag en härlig bok, full av inspiration! Jag gissar att många av er redan har köpt den, men har ni inte gjort det så kan den varmt rekommenderas!



Jag har min bok stående i ett kokboksställ ute på altan, och det har nog inte gått en kväll utan att jag har bläddrat lite i den och inspirerats.


Nu väntar solen och en mugg kaffe på mig.


Ha det så gott allihopa


och njut av sommaren!


Kramar från


Carina


7 kommentarer:

Marie sa...

svårt att gå in när sommarkvällen är så ljuvlig. Fortsätt av den underbara sommaren! Kram

Patricia sa...

Ja det fick bli en liten och billig sekretär till butiken...men jag letar ett gammalt fint skrivbord till kontoret/gästrummet på övervåningen, får se när jag hittar ett till rätt pris... =)

Vi fick inte en enda pryl som vi lagt bud på i måndags...ha ha...det är bättre att vara på plats, men i måndags kunde vi ju inte.
I morron är det aukton igen, jag jobbar ju kväll men Anne går nog så vi har gått igenom deras hemsida och pratat ihop oss vad vi ska bjuda på, hur mycket vi är beredda att betala o.s.v.
Efter sommaren hoppas vi ha fått ihop saker till att starta vår Web-loppis... =)

Vilket fint fågelbad du fixat...här går det inte att ha sånt, fåglarna skulle inte få en chans när Rozzi är ute och så skulle hon bara drick upp vattnet.. haha.

Kram Patricia

Stina sa...

Vatten är fint och det får gärna låta lite om det också...men man kan ju inte få allt.

Den boken har jag också tänkt att köpa, får se om jag hittar den i helgen. Finns ju en del ställen jag har planerat att besöka när jag kommer till storstan :)

Kram Stina

Anonym sa...

Lämnar ett avtryck från mig. Du har alltid så fina och inspirerande bilder av visa! Är alltid lika roligt att kika in, även om jag inte kommenterar så ofta. Jag är gärna med i din tävling!!

Kram Birgitta

Vita små hjärtan sa...

Missade din utlottning! Synd, jag älskar väggord!!!
Kram Agnetha

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så jättevackra betogfat...vill med göra sådana..köpt saker men har inte fått tummenur än!!!

Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

Lissboden sa...

Jag missade bestämt din tävling denna gång men det kanske kommer fler tillfällen?
Vilka fina pioner och hortensior du har. Visst är det underbart vackert med alla blommor just nu. Det är bara att passa på och njuta för fullt. Kvällarna är ju helt fantastiska.
Ha en fortsatt bra sommar!
Kram/Maria