fredag 12 juni 2009

Blandad kompott...


Visst blir man glad av blommor?
Här är den ena lådan som hänger utanför butiken , penséer som blommar glatt.


I gruset nedanför kikar små självsådda penséer upp.


I väntan på att sommaren ska komma tillbaka får vi göra så gott vi kan för att få sommarkänsla.



En kanna med härliga sommarblommor, plockade efter vägkanten en sen kväll.
Kannan finns att köpa här

Här kommer några bilder från butiken


Häromdagen kom äntligen planteringsbordet hem, och det är helt underbart.
Massor med krokar att hänga diverse grejer på och en rejäl zinkplatta till alla planteringar.


Kolla, vilken söt almanacka i plåt! ( 129:- )


Underbara tavlor, det finns 4 olika motiv och de kostar 149:- st.



En söt änglanalle vilar på soffkrönet.

Och under nallen skymtar ett underbart örngott med rosbroderi ( finns i webshopen )



Jag älskar små skålar med lock, den här kom för ett par dagar sen och kostar bara 35:-



Vad sägs om lite kungliga karameller i skålen? Gammeldags blandning av karameller som var populära vid förra sekelskiftet.

Varsågoda!
Slå er ner en stund, ta en karamell och njut av helgen som ligger framför oss!
Sommarkramar
från Carina

10 kommentarer:

Patricia sa...

Ja de vita penséerna utanför butiken såg ut som de skulle falla över kanten så mycket blommade de...jättefint!

Åh varför såg jag inte den söta skålen med lock när jag var hos dig, den var ju jättesöt... =)

Jag rekommenderar alla varmt att göra ett besök i Carinas supermysiga lilla Slottsbod...jag älskar det lilla huset och den gamla atmosfären både utanför och inne i butiken... =)

Ha en underbar helg!
Kram Patricia

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Carina, så mycket fint du fått in och de var ju läckra de gammaldagsa karamellerna att lägga i den fina skålen!

Vilket gulligt besök ni hade då, som åt bullar!

Trevlig helg! Mari.

Anonym sa...

Hej Carina!
Mycket fint som vanligt.. tack för inspiration. Jo planteringsbordet hur mycket kostar den.. så himmla fin..
Ha en jätte trevlig helg
Hälsningar
Elina

Vita små hjärtan sa...

Vad mycke fint, som alltid!
Trevlig helg/Kram Agnetha

Nettan sa...

Hejsan !
Jag undrar bara över ditt inlägg den 29 Maj, vart hittar man dessa varor med degbunkar, skålar fr, Ib Laursen ??
Kan inte hitta dom =(.

Här visar du mycket fint som vanligt =)
Kram Nettan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallo, o tack för godisbiten så här på morrontimman;)

Så vackertplanteringsbord...skulle jag med vilja ha ett;)
Trevlig helg!!♥

Marie sa...

Varje gång jag tittar in här, så blir jag så ledsen för att jag bor så långt borta. Din affär är ju bara så skön. Kram

ängeln i vitt sa...

Hallojsan Carina!


Herregud vad mycket fint du har fått hem. Planteringsbordet är ju för 17 helt underbart. Jag tittar förbi i slutet av månaden. Tar med mig väskan såklart.

Ha det gott

Kramiz / Carina

Tankar tar tid sa...

Jag har också penséer som fortfarande blommar så fint ... undrar om det beror på att det har varit så kallt ... eller vad det kan vara?

En fråga:
Har du House Doctors brevförvaring el. vad man ska kalla den för ... lådan i zink som det står "letters" på en liten lapp på?
Om du inte har den ... vet du någon i närheten som säljer den?

Kramar Christina

PS Missa inte min kommande tävling!

Patricia sa...

Ja du ser hur jäkligt det sett ut hos oss...och gör fortfarande på nedervåningen som vi inte börjat med än... =)

Den Loppisen har jag inte hört talas om, ska höra med min svägerska om hon vet... =)

Ha det så bra!
Kram Patricia