onsdag 10 juni 2009


Kalasvecka...


Idag behöver jag i alla fall inte vattna utomhus, för här regnar det för fullt.


Kalasen avlöser varann, 25-årsfirande i måndags och igår fortsatte vi med Linnéas skolavslutning. Tänk, att vår yngsta pärla redan slutar 9:an.


Idag blir det en tårtfri dag, men imorgon är det dags för avslutning igen, Susannas andra år på gymnasiet är över och nu väntar ett långt och skönt sommarlov för tjejerna.

Så imorgon fortsätter vi firandet.



Ryktet spred sig i måndags att det var kalas. Det dök upp en oväntad gäst.




Får jag komma in på altanen?




Jonas bjuder på lite bullar. Utomhus. Nu får vi vara försiktiga när vi öppnar dörren, igår kväll försökte han ( eller hon? ) smita in genom dörren när jag gick ut.



Igår kom en jättepall med varor från Miljögården till oss i Slottsboden

Idag ska jag dyka ner i kartongerna och se vad det är för fint som gömmer sig i dem.



På söndag är det dags för ännu en stor folkfest i Strömsholm - Grand National

För mer info, kika in på min hemsida, länk finns i vänstra spalten

Ha det så gott nu allihopa och tack för att just du kikar in här!

Kramar från

Carina

13 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad ni kalasar...mmm tur att det inte är så varje dag på året, tänk hur man skulle se ut då? Imorgon går mina barn sin sista dag på skolan och sen väntar ett låååångt sommarlov, vi kommer väl fira med jordgubbar och glass samt ett premiär dopp i poolen.

Ha det gott
Kram Pernilla

Patricia sa...

Men va häftigt med räv-besök, och den ser ju inte så rädd ut heller. Men kanske inte så kul att få in en räv i huset... ha ha

Visst känns det konstigt att ens ungar är så stora...min Alex (lillgrabben) slutade gymnasiet i måndags och ska nu försöka hitta jobb...var tog åren vägen???... =)

Vi ses i eftermiddag, ska bli kul att se allt nytt du fått in i butiken sen jag var där sist.

Kram Patricia

Liten Bod sa...

Det var då ett himlans festande på både människor och djur därbortöver :) Här är det blött och tråkigt efter festandet, jag får hoppas på midsommar! Kram, Tina

Nettan sa...

Men vilken söt liten räv =), fick mig att tänka på " Micke & Molle " boken. Hihi...ja han lämnar väl inte er nu då han vet att det vankas bullar ;).

Ha en bra dag !
Kram Nettan

Marie sa...

Alltid kul med gäster - man kanske det är bäst att denna gästen håller sig utomhus. Så vackra saker du visar - buren var bara så fin. Och jag kan tänka mig att tiden upplevs att gå så fort, när de "små" barnen redan är så stora.Kram

Vita små hjärtan sa...

Men vilken fantastisk bur!!! Å vad fin den var!!!
Kram Agnetha

Mamma C sa...

Det var en fin och ståtlig räv. Men förstår att du inte vill ha in den i huset.
Kram Mamma C

Lissboden sa...

Hej!
Jag försökte kommentera på din blogg igår men det var nog något strul med blogger.
Det ser väldigt fint ut i din butik.
Det är flera som pratar om din butik så jag måste nog ta mig en tur ut till dig någon dag och titta. Jag har bara ett par mil att åka.
Jag säljer också de fina tunikorna i min lilla bod och även de fina lampskärmarna från Boel och Jan.
Ha det gott!
Kram/Maria

Patricia sa...

Gomorron!

Ja visst blev det fint med de fina hjärtana jag köpte, känner mig jättenöjd och hjärtat var lagom stort att hänga där tycker jag, lite lagom diskret...helt i min smak... =)

Hade sån tur med att hitta ett "nytt" gnistgaller för 40:- på loppisen, för det vi hade innan var så jäkla fult... =)

Nej Anne bloggar inte, hon nöjer sig med att läsa bloggar men har aldrig intresserat sig för att blogga själv, får se om jag kan lura in henne i denna värld... =)

Blev hemma från jobbet idag, värken har hållt i sig ett bra tag och jag känner mig sliten, så nu blir det några dagars vila igen.

Ha det så jättebra!
Kram Patricia

Mejrams! sa...

Nämen är det en livslevande räv? Hur kan den vara så oskygg? Har ni haft den hos er tidigare? Ja, här haglar frågorna men jag blir alldeles förvånad att räven vågar sig fram på det sättet. Kram Merja

Tankar tar tid sa...

Oj, vad ni kalasar!
Det blir till att leva sunt ett tag framöver sen då, eller? *skrattar*
Visst är det så att alla kalas kommer på en gång, sedan kan det gå månader emellan till det börjar igen, konstigt.

Vilken konstig räv som kommer fram så där och äter ur handen. Inte kul om den kommer in och blir rädd och förstör saker el skitar ner.

Ha en fin helg
Christina

Stina sa...

Nu är lådan på gång och i morgon ska den målas.
Det var ett väldigt kalasande hos er. Sonen hade avslutning i går och vi festade lite med god mat och glass sen var vi nöjda :)

Vi hade en räv som smög runt på mitt jobb, jag tyckte det var konstigt. Skabbrävar brukar komma fram för att leta mat men inte friska rävar.
Pratade med sonen som jagar, och han sa att ungrävar och vuxna rävar som blir matade håller sig kvar för att det finns tillgång till mat...visst är de söta men, fulla av loppor och fästingar :(

Kram Stina

Min Skattkammare sa...

Härligt med kalas! :o)
Åhhh, vad roligt att få så fint besök och den verkar ju inte alls rädd.
Jag har fått en hälsning på min blogg från en tjej som varit i din Slottsbod! :o)
Hoppas att värmen kommer snart!
Vad kul att det händer så mycket vid Strömsholm.....perfekt läge du har!! ;o)
Ha det toppen min vän!
Kram Kicki