onsdag 3 juni 2009


Blått är flott...




En somrig hörna i butiken i blått och vitt.


Vi har fått hem ännu en sändning med fina krukor i kinesiskt porslin.





Ny kruka för i år med hästanknytning som blivit väldigt poppis!




Keramikskål i blått.

Imorgon börjar de stora tävlingarna här i Strömsholm.


Vi hoppas förstås på sol och fint väder!



Vill ni läsa mer om tävlingarna så finns en länk inne på min hemsida.




Söta nallar i blå-vita klänningar som väntar på nya hem.



Och en riktigt STOR nalle, hela 75 cm hög ( limited edition)



Och en söt liten änglanalle ( finns även med rosa eller beige kant)






En presentkorg i blått och vitt. Mumsig blåbärssylt med punchsmak ( jättegod till våfflor!), prinste och lite fina servetter i en brödkorg.



Mera "blåvita" go´saker!




Kruka med Gripsholmsmönstret.





Stor oval kruka. Och den här har fint mönster inuti så den kan lika gärna stå framme utan en blomma.





Ja, det var lite av våra blåa saker i Slottsboden


Just nu tillbringar vi mycket tid i butiken och det är så himla kul!


Här hemma händer inte så mycket just nu mer än det vardagliga, men det finns många små och stora projekt som väntar. Susannas bägge rum är så gott som klara men en hel del piffande och puffande återstår så jag väntar med att visa bilder tills hon är klar. Eller klar och klar blir man väl aldrig, men ni förstår vad jag menar.


Kom på att jag måste visa lite flärd också.


Ett supersnyggt armband i blått och vitt!
Ha det så gott nu allihopa!

DHL var nyss här och lastade av en pall varor så jag ska dyka ner i kartongerna igen!

Jag vet att många kunder kikar in här och för er som väntar på flytkoppar till värmeljus och fina servetter kan jag tala om att det finns med i någon av kartongerna!

Vi ses snart igen.

Kramar från

Carina







5 kommentarer:

Patricia sa...

Åh blått och vitt är så fräscht...det har jag haft i köket i måååånga år och jag har lovat Nicke (som inte gillar det) att vi ska ha en annan färg i nya köket.. ha ha.

Kul när man får hem lådor med varor, det är julafton varje gång.. =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Stina sa...

Vad mycket fint du fått hem...nu måste jag ta mig i kragen och komma på besök :)

Visst kan du få köpa en låda men jag måste tillverka en först *fniss*. Tiden vill liksom inte räcka till,ska iväg nu och köpa lite virke så kanske det blir en vad det lider.

Symaskinen har stått på köksbordet i flera dagar men inte har det blivit något sytt..ska sy små flickförkläden, måste ta mig i kragen där också.

Ha det bäst.
Kram Stina

Patricia sa...

Ja det är underbart med Thaimassagen, och hon är så billig så vi unnar oss det var annan vecka men nu hade det gått 4 veckor sen sist pga jag hade flunsan när vi skulle haft massage sist...så nu är jag mör som f-n och ska ta en värktablett och lägga mig nu... =)

Skönt få städat, jobbigt att börja men skönt efteråt... =)

Natti-natti!
Kram Patricia

Marie sa...

Blåbärssylten hördes riktigt mumsig ut. Och så flott med allt blått. Ha en skön torsdag, och en härlig helg! Kram

Vita små hjärtan sa...

Blått o vitt är ju så fräscht!
Kram Agnetha