måndag 15 juni 2009

Jag frossar...



... i lupiner just nu!




I väntan på att sommaren ska hitta tillbaka så fyller jag vaserna med massor av lupiner.

Både utomhus och inne på altanen.




Här skymtar gardinerna som jag köpte förra veckan, med söta rosbroderier.

Allt för sommarkänslan!


Ännu mer lupiner.



Här är ett sånt där litet guldkorn som kom hem förra veckan, en supersöt liten lykta!


Och en kanna med rosa lupiner.



Närbild på lyktan. Ser ni texten på den?



Trots en regnig helg så har kvällarna tillbringats ute på vår inglasade altan.

Med lite extra värme och massor med ljus är det så avkopplande att sitta där ute.

Men ibland har det smattrat så hårt på taket att vi knappt hör vad vi säger.


Massor med stenar med olika texter har kommit hem till butiken

Jag har lagt in lite nyheter i webshopen och mer är på väg.

Ha en härlig start på nya veckan nu allihopa.

Nu är det snart midsommar!

Kramar från

Carina

10 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vad fint du har det, lupiner i massor, det är sååå fint !
Här håller de på att blomma alldeles strax, så då ska jag också plocka in dom !!
Nu ska jag ta en runda i din shop !
Ha det gott
Kraam Anette

Patricia sa...

Ja Lupiner är så fint, jag har en stor vas inne jag med och de håller riktigt bra som tur är.

Åh jag vill med ha ett uterum, men vår planlösning gör det inte möjligt på ett naturligt sätt så jag får nog klara mig utan tills vi flyttar til något annat hus i framtiden.. =/

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Patricia sa...

Kom på det här med loppisen du frågade efter...det var inte Roberts auktioner du menar, de har nämligen bytt lokal och flyttat till "Park logen"

Men har mailat svägerskan o frågat, hon har lite mer koll än jag har.. =)

Kram igen

Vita små hjärtan sa...

Ja visst är de härliga lupinerna!!!
Kram Agnetha

Min Skattkammare sa...

Underbara....och de finns ju i massor!
Men det går ju så fort.....iiiii....hjälp!!
Du pysslar och gör så hemtrevligt att hela familjen måste stortrivas!
Och nyheterna ramlar in, jättesöt lykta!
Ha det så bra!
Kramar Kicki

Lissboden sa...

Visst är det härligt nu med alla lupiner i våra trakter. Jag har också plockat massor, jag kan inte heller få nog av dem.
Vädret är verkligen trist. Igår var jag och mamma på väg ut till dig men det kändes inget kul i regnet så vi stannade hemma och fikade istället.
Jag hoppas att du har öppet hela sommaren så att vi kan ta oss ut en tur senare. Finns det något café nere vid slottet nuförtiden?
Ha en bra midsommarhelg!
Kram/Maria

Vit som snö sa...

Åhh så fina bilder! Lupiner är vackra med sina milda färger.
Den lilla lyktan var såå söt!
Här uppe är det ljust nätterna genom såhär års så några ljus blir inte tända än på ett tag! När mörkret kommer brukar man längta efter att tända mysljus!
Kram Cilla

promenader på landet sa...

Jag gillar också Lupiner deär så vackra! Faktiskt första gången jag tittatr in till dig vilken mysig blogg du har! Kram Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ ljuvloiga härliga underbara lupiner!!!!

trevlig Midsommar Millan ♥

Patricia sa...

Vår trädgård är under förvandling precis som huset...trädgården såg för jäklig ut när vi köpte huset.

Så för två år sen grävde vi upp den enda (men jättestora) rabatt som fanns och gjorde om den helt, det gick på en förmögenhet, köpte slipers, mängder med säcker jord och en massa perennor och några rosbuskar, en thuja-häck m.m. så nu börjar det väl likna något i den rabatten i alla fall... =)

Det är kul att planera och fixa i trädgården... =)

Ha det så bra!
Kram Patricia