torsdag 28 februari 2013

Jag kunde bara inte!


Neee, det gick inte!  Jag kunde inte låta bli de näpna små penséerna när jag rusade 
förbi dem inne på Åsby Hem o Trädgård igår. De stod där och strålade mot mig när 
jag sprang förbi, och svish hamnade några i kundkorgen.

Och det var de gula som strålade starkast igår, jag är säkert påverkad 
av den härliga solen som visat sig denna vecka.

Nu fick det bli en snabb och enkel plantering vid ytterdörren  och genast 
ser det lite trevligare ut.



Tack för alla gulliga ord om skåpet och färgen den blir faktiskt vit.

Kalaset gick bra igår, svärfar blev ordentligt firad och alla blev mätta och
belåtna.  Jag blev nog lite väl mätt till och med, det hade nog räckt med middag 
och en liten efterrätt så där på kvällskvisten...



Tanken var god från början, efter för- och huvudrätt så planerade jag endast in 
en liiiten pannacottashot till dessert. Så där lite lagom sött o gott efter maten.

Men sen tyckte jag att vi borde ha något extra gott till kaffet...och då föll 
valet på en god chokladkaka med päron och after eight och så äter man vispad 
grädde till den.


Så långt var väl allt bra men mitt i matlagningen och bakningen igår så kom 
jag på att det kanske inte går hem hos alla så då slängde jag ihop en ananaspaj 
som serverades med vaniljglass.  Och så kom svärmor med en tårta!



Och för mig som är en riktig sockerråtta är det svårt att bara ta från en 
av kakorna... Det bästa hade väl varit om kalaset började mitt på dagen så det hade blivit utspritt,
 men nu var det kvällstid efter 18 som gällde. 
Jaja, nu är det ny dag och nya tag!

Dags att återgå till målningen nere i butiken.

Och vet ni vad?

Idag är det exakt en månad kvar till säsongsöppning!!!

4 veckor.... åh, det är ju snart! Gissa om jag längtar!

Ha en toppendag! Njut av sol och vårkänslor.

Kramar från Carina


2 kommentarer:

Anna-Leena sa...

Vad härligt att få plantera penseer. Jättefint. Man längtar ännu mer efter våren nu. men här i norr får man allt lov att vänta ett bra tag till.
Åh såå mycket gott godis råtta som man är ;).

Kram Anna-Leena

Photo by Maria sa...

Så söta och vårigt det blev med penseerna..
och mums vad gott allt såg ut =)

Kram Mia